پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روشهای تربیت کودک

ر یک ارتباط سببی بين روشهای تربیت کودک و اختلال وسواسی فکری عملی وجود داشته باشد، این ارتباط ممکن است دو سویه باشد. خانواده هایی که از الگوی سهل گيرانه مفرط در برابر رفتار تشریفاتی استفاده می‌کنند ممکن است با رفتار وسواسی

روشهای تربیت کودک

راچمن و هاجسن مشاهده کردند که واکنش والدین در برابر اختلال وسواس فکری عملی به دو گونه است : عدم پذیرش يا آزادی بیش از حد در برابر ترس ها و مشکلات کودک، لذا تدارک روش های اعمال موثر و وظایف والدین یکی از اهداف مهم درمانی است.

البته باید ذکر کرد که اگر یک ارتباط سببی بين روشهای تربیت کودک و اختلال وسواسی فکری عملی وجود داشته باشد، این ارتباط ممکن است دو سویه باشد. خانواده هایی که از الگوی سهل گيرانه مفرط در برابر رفتار تشریفاتی استفاده می‌کنند ممکن است با رفتار وسواسی فکری عملی کودک اشتغال ذهنی پیدا کنند.

برای مثال:خانواده ممکن است با تلاش در جهت تأمین خواسته‌های کودک برای محیطی غیر تهدید کننده، به وسواس‌های شستن و تمیز کردن کودک واکنش نشان دهد مثلاً، تدارک دیدن خانه ای تمیز و ضدعفونی شده. ممکن است این نوع پاسخ های والدین به طرق دیگر بر کارکردهای خانواده تاثیر بگذارد.

برای نمونه، ممکن است دیگران از ملاقات با خانواده مايوس شوند. بنابراین، با اتخاذ روش سهل گيرانه مفرط درباره کودکان يا والدین مبتلا به اختلال وسواسی فکری عملی ممکن است تاثیر ظالمانه ای بر زندگی و رفتار دیگر اعضای خانواده تحمیل شود. اغلب از دیگران خواسته می‌شود که تشریفات مفرط و حتی نوع نامانوس آنها را بپذیرند، و در صورت نپذیرفتن، منجر به کج خلقی، گریه یا دیگر رفتار آزارنده می شود که پذیرش دیگران را برانگيزد.

در شرایطی که عضو بزرگسال خانواده دارای وسواسی فکری عملی است موارد طرد شایع‌تر است. در این شرایط بیمار از دیگر اعضای خانواده جدا می شود یا به طور زیرکانه وادار می‌شود تا خانه را ترک کند.

در مورد کودکان این چنین واکنش آشکار کمتر محتمل است، اما طرد به طريق غیر مستقیم می‌تواند اشکال بسیار متفاوتی داشته باشد. هنگامی که والدین دارای اختلال وسواسی فکری عملی هستند، برعکس بیماری روانپزشکی غیر اختلال وسواسی فکری عملی، روش‌های تربیتی کودک احتمالاً منجر به بدکارکردی روانشناختی گسترده می شود که ضرورتا اختلال وسواسی فکری عملی عملی نيست.

ويژگيهایی که احتمالا در ناسازگاری کودکان نقش دارند ترسو بودن، خجالتی بودن، داشتن اضطراب، و وابستگی بیش از حد است نه اشتغال ذهنی با افکار خاص وسواسی.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات