پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ترنس و انواع آن

ترنس سکشوال‌ها را جزو آخرین گروه اختلالات جنسی قرار می دهند که تعداد خیلی کمی‌ را در هر جامعه‌اي شامل می شوند و بر اساس آمار از هر صد هزار نفر، سه تا چهار نفر مبتلا به این بیماری هستند. زمینه این اختلال از کودکی وجود دارد

ترنس و انواع آن

ترنس سکشوال یا TS جز اختلالات هویت جنسی است. اختلالات هویت جنسی یعنی یک فرد در باور و پذیرفتن جنسیت ژنتیکی خودش مشکل دارد و در واقع با رفتار و منش اجتماعی جنس مخالف در اجتماع زندگی میکند.

ترنس سکشوال‌ها را جزو آخرین گروه اختلالات جنسی قرار می دهند که تعداد خیلی کمی‌ را در هر جامعه‌اي شامل می شوند و بر اساس آمار از هر صد هزار نفر، سه تا چهار نفر مبتلا به این بیماری هستند.

زمینه این اختلال از کودکی وجود دارد و حتی میشود گفت یک زمینه ژنتیکی هم دارد و از زمان جنینی که کودک در بدن مادر است این اختلالات شکل میگیرد. علت اصلی اختلال در مهاجرت سلولهای عصبی است.

یک پسر بچه اگر ترنس باشد از سن سه، چهار سالگی دنبال بازی‌هاي‌ جنس خودش نمیرود یا در مدرسه نمیتواند با همکلاسی‌هایش بجوشد و بازی کند و این موضوع در دوره بلوغ خیلی شدید میشود.

ترنسها نمی توانند صفات ثانویه جنسی را بپذیرند و دلیل اصلی آن را هم نمی دانند و همین موضوع تعارض خاصی در آنها ایجاد می کند که گاه باعث درگیر شدن آنها با خانواده و اطرافیان میشود.

طبقه بندی ترنس سکشوآل چیست؟

انواع ترنس

۱. ترنس اولیه در مردان: شروع این اختلال در سنین اولیه پسرها بوده و در تمام طول زندگی بدون تغییر باقی میماند.

۲. ترنس ثانویه در مردان: به مواردی اطلاق می شود که شروع آن در مراحل بعدی زندگی یعنی بعد از دوران کودکی است و چنین مردانی ظاهر و نقش مردانه دارند.

۳. ترنس اولیه در زن: ترنس سکسوآلیسم در افراد مونث” نیز در زنانی دیده می شود که از دوران کودکی خود رابه صورت مذکر دیده و زندگی زنانه نداشته است.

۴. ترنس ثانویه در زنان: این زنان حتی قبل از عمل جراحی “تغییر جنسیت” موفق به کسب ظاهر مردانه می شوند و اغلب یار جنسی برای خود پیدا می کنند که آنها هم مردانی با ذهنیت مردانه که از جنسیت خود ناراضی نیستند اما از همجنس بازی لذت می برند هستند.

خیلی از آنها وادار به انجام بازیهای کودکانه اي از طرف مادرشان می شدند که مغایرت با نوع جنسیت بیولوژیک آنها داشته.

اگر این عامل را عامل اصلی پدیده ترنس سکسوالیسم بدانیم باز این سؤال پیش می آید که چرا تمام کودکانی که تحت تأثیر نقص تربیتی قرار می گیرند ترنس سکسوال نمی شوند ؟

ازآن گذشته چگونه میتوان وجود ترنس ها را توضیح داد که تحت تأثیر چنین عاملی نبودند و دریک خانواده کاملا نرمال و متعادل بزرگ شده اند!

شاید وجود فقط یک عامل مشخص به تنهایی موجب ایجاد پدیده تغییر جنسیت در تمام افراد ترنس نیست بلکه عامل های متعددی می توانند نقش بازی کنند.

علم پزشکی در دنیای امروز توانسته برای دلیل این بیماری پاسخ قانع‌ کننده‌ ای پیدا کند؟

پزشکان و محققان پس از ده سال بحث و بررسی توانستند بفهمند در مغز چه اتفاقی رخ میدهد. در مغز انسان قسمتی به نام هیپوتالاموس وجود دارد که خودش از قسمت‌هاي‌ مجزایی تشکیل شده که یکی از آنها مشخص‌ کننده جنسیت و رفتار انسان است.

این نقطه در تی‌اس‌ها واژگون شده است. البته این فعلاً تنها چیزی است که توانسته اند کشف کنند. مثلاً برای یک پسر، آن بخش از هیپوتالاموس دخترانه است و برای یک دختر، پسرانه شکل گرفته است. اصولا این ناهماهنگی یا اختلال در دوران جنینی اتفاق می‌افتد.

چرا در برخی موارد برخوردهای نامناسبی با این بیماران می‌شود؟ متاسفانه اغلب بیماران ترنس سکشوال با همجنسگراها اشتباه گرفته می‌شوند و بهمین دلیل هم از سوی جامعه با رفتارهای ناخوشایندی مواجه می شوند، در حالی‌که این دو گروه زمین تا آسمان باهم متفاوت هستند.

همجنسگراها از جنسیت خودشان کاملا راضی هستند. در حالی‌که بیماران تی‌اس با هویت جنسی‌شان مشکل دارند و نمی توانند با آن کنار بیایند.

کودکی که از چهار، پنج سالگی با یک چنین ناهماهنگی رشد کرده، زمینه شکست قوانین در او خیلی بیشتر است، زمینه بروز اختلالات روانی نیز در او قوی تر است چون توقعاتش از زندگی چیزهای دیگری است. این افراد بسیار حساس و شکننده‌ هستند.

کسانی که عمل نمی شوند در همین تضاد جسم و روح مجبورند زندگی کنند و متاسفانه بیشتر از یک سوم آنها حتی خودکشی می کنند. کسانی هم که عمل می شوند، اگر شرایط خانوادگی و اجتماعی مساعدی نداشته باشند و زیر نظر روانپزشک دوره‌ مشاوره بعد از عمل را نگذرانند، احتمال خودکشی در آنها هم وجود دارد،‌ آن هم نه بدلیل تضاد روحی و جسمی‌ بلکه به دلایل اجتماعی.

تغییر جنسیت ترنس چیست؟

عبارت است از تبدیل مرد به زن، یا تبدیل زن به مرد، یا تبدیل خنثیkhonsa و یا دو جنـ.سی Hermaphrodite به مرد یازن، و نیز تبدیل مرد یا زن به خنثی.

جراحی تبدیل مرد به زن :پس ازدرمان هورمونی ودوره تست رفتاری در بیماران transsexualism ،تصمیم به اقدام جراحی جهت تغییر دائمی جنسیت گرفته میشود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات