پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

حقوق همجنسگرایان زن و مرد

به دلیل فقدان حمایت اجتماعی، پیوندها در روابط مردان و زنان همجنسگرا می‌توانند به واسطه فشارها انزوا، ایجاد فشار روانی و حسادت آسیب ببینند. والدین اغلب احساس گناه می کنند که بخشی از آن به خاطر مطالعات آغازین روان تحلیلگری ا

حقوق همجنسگرایان زن و مرد

هشیاری خانواده درمانی نسبت به حقوق مردان و زنان همجنس گرا به همان شیوه ای افزایش پیدا کرد که در مورد نژاد اتفاق افتاد. پس از یک دوره طولانی از غفلت و انکار، در اواخر دهه ۱۹۸۰ خانواده‌ درمانی شروع به رویارویی با تبعیضی کرد که درصد قابل توجهی از جمعیت با آن زندگی می کند.

نشر یک کتاب راهنمای بالینی اساسی و مجله در خانواده در سال ۱۹۹۶ بدان معنا بود که مسائل زنان و مردان همجنسگرا سرانجام پوسته خود را در خانواده درمانی شکسته است. علی‌رغم منافع تحمل در برخی بخش‌های جامعه ما مردان و زنان همجنسگرا همچنان بابت تمایلات جنسی شان با تحقير، تبعیض و حتی خشونت روبرو می‌شوند. بسياری از مردان زنان همجنسگرا پس از یک دوران کودکی پر از شرم سردرگمی سردرگمی، وقتی خود را آنگونه که هستند نشان می‌دهند توسط خانواده شان طرد می‌شوند.

به دلیل فقدان حمایت اجتماعی، پیوندها در روابط مردان و زنان همجنسگرا می‌توانند به واسطه فشارها انزوا، ایجاد فشار روانی و حسادت آسیب ببینند. والدین اغلب احساس گناه می کنند که بخشی از آن به خاطر مطالعات آغازین روان تحلیلگری است که کارها را مقصر جهت گیری جنسی فرزندانشان می دانست. واکنش‌های والدینی، گستره‌ای از انکار، سرزنش خود، و ترس از آینده فرزندشان تا تحقیر، خشونت و طرد دارد.

درمانگران باید به یاد داشته باشند که در حالیکه ممکن است کودکان همجنسگرا سال‌ها برای کنار آمدن با هویت خود تقلا کرده باشند، والدین آنها ممکن است پس از آن شوک اولیه به زمان نیازمند باشند تا آن را بپذیرند. ما پیشنهاد می‌کنیم در کار با همجنسگرایان مرد. همجنسگرایان زن، دو جنس گراها يا مراجعانی که جنسیت خود را تغییر داده‌اند، درمانگران تا جایی که می توانند در مورد شکل گیری هویت منحصر به‌ فرد و مسائل ارتباطی که این گروه‌ها با آن روبه‌رو هستند، اطلاعات بگیرند.

درمانگرانی که آگاهی کامل از تجربه مردان و زنان آن هم جنس گرا ندارند می بایست تحت نظر کسی قرار گیرند که این آگاهی را داشته باشد یا این مراجعان را به متخصصانی ارجاع دهند که حائز این آگاهی هستند. نمی‌توانیم به این راحتی بگویيم که افراد و خانواده‌ها صرف نظر از زمینه فرهنگی شان، همگی با مسائل مشابهی دست و پنجه نرم می‌کنند.

ما امیدواریم آن روز به زودی از راه برسد که خانواده‌ها مردان و زنان همجنسگرا، افراد دوجنس گرا و تغییر جنسیت داده، آمریکایی های آفریقایی تبار و دیگر گروه‌های به حاشیه رانده شده توسط خانواده درمانگران مورد مطالعه قرار گیرند نه تنها برای پی بردن به مشکلاتی که ایشان با آنها روبرو هستند، بلکه برای پی بردن به اينکه آنها چگونه جان به در می‌برند و در مقابل چنين ناملایمات بزرگی موفق می شوند. برای مثال مردان و زنان همجنسگرا اغلب خانواده های انتخابی خود را از میان شبکه‌های دوستی ایجاد می‌کنند. همانطور که جون لرد پیشنهاد کرد. این خانواده‌ها چیزهای زیادی برای آموختن به ما دارند.

چیزهایی در مورد روابط جنسيتی، فرزندپروری انطباق با تنش ها در این جامعه و خصوصاً در مورد نقاط قوت و انعطاف پذیری. سوال این است که آیا ما آماده یادگیری هستیم یا خیر؟



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات