پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آموزش و کاربرد حضور ذهن

ما به این طریق می آموزیم که اگر چه رنج بخشی ذاتی از تجربه ماست اما راه هایی وجود دارد که می‌توانیم الگوهایی را که به صورت عادتی در اثر درگیر شدن در این فرآیند موجب تداوم، اضافه شدن و وخیم تر شدن درد و رنج می شود را شناسایی

آموزش و کاربرد حضور ذهن 

حضور ذهن در بردارنده سه جز اصلی است :  
۱) کسب آگاهی از طریق یک سری روش‌شناسی نیازمند که در بردارنده تکنیک های رسمی (وارسی بدنی، تامین در وضعیت نشسته، حرکت توام با حضور ذهن) و تمرین غیررسمی حضور ذهن است ( پرورش آگاهی نسبت به لحظه جاری در زندگی روزمره)
۲) یک چهار چوب بازخوردی ویژه که ویژگی های آن عبارت است از: مهربانی، کنجکاوی و نوع گرایش به روبرو شدن با جریان گریزناپذیر تجربه‌ها. این بازخوردها هم به صورت آگاهانه از طریق انجام تمرین ها به دست می آیند و هم به صورت خود به خودی برخاسته از این روش هستند.
۳) درک تجسمی آسیب‌پذیری انسان. این درک از طریق آموزشهای شنیداری و سپس اعتباریابی آنها از طریق مشاهده مستقیم و فرآیند تجربه هایمان در عمل در حین انجام تمرین های تأمل حضور ذهن توسعه می یابد. ما به این طریق می آموزیم که اگر چه رنج بخشی ذاتی از تجربه ماست اما راه هایی وجود دارد که می‌توانیم الگوهایی را که به صورت عادتی در اثر درگیر شدن در این فرآیند موجب تداوم، اضافه شدن و وخیم تر شدن درد و رنج می شود را شناسایی کنیم و از آنها خارج کنیم.
 در بافت اصلی آیین بودایی حضور ذهن به عنوان یکی از اجزای اصلی یک سیستم وحدت یافته که در شناسایی ماهیت رنج انسان و در مواجهه هشیارانه با رنج، هر زمانی که دچار این وضعیت می شویم، کمک کننده است آموزش داده می شود.

روی هم رفته این اجزای آموزش و کاربرد حضور ذهن منبع بالقوه ای را برای کسب بینش، شکل گیری دیدگاه های جدید و همچنین تسهیل تغییر و دگرگونی شخصی فراهم می‌آورد. در بررسی حضور ذهن در خارج از بافت اصلی آیین بودایی و بافت زدایی از آن در یک برنامه غیر دینی، همچون MBCT تا MBSR اطمینان از توجه به تمامی جنبه های اصلی این رویکرد که عامل تغییر محسوب می شوند، بسیار اهمیت دارد. این سوال پیچیده متشکل از عناصر فراوانی مثل این موضوع است که یک آموزش دهنده MBCT باید دارای چه خصوصیاتی باشد. یک جنبه از این مسئله که در اینجا بررسی خواهد شد شامل اجزای اصلی سازنده خود برنامه است. این سه جز اصلی کاربرد حضور ذهن که در اینجا درباره آنها توضیح داده شد منبع اصلی ساخت این برنامه های درمانی ۸ جلسه ای هستند.

بر این اساس یک برنامه MBCT متشکل از اجزای زیر است:
۱) افزایش آگاهی از طریق تمرین های حضور ذهن
۲) چهارچوب نگرشی ویژه‌ که ویژگی‌های آن عدم تقلا و تنش، پذیرش و علاقه واقعی به کسب تجربه است. این خصوصیت به صورت تلویحی از طریق فرایند آموزش که با خود این نگرش ها را القا می‌کند منتقل می‌شوند.
۳) فرآیند مرتبط کردن یادگیری به ایجاد بینش در کار کردن با آسیب پذیری یادگیری، یادگیری تجربه ای شخصی درون یک چهارچوب گسترده از مفاهیم نظری وحدت می‌یابد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات