پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

نشخوار فکری و هیجان ها

حالت ذهنی انجام دادن به شدت با تلاش برای تغییر آن چه که با خواسته های ما جور نیست و جنبه‌هایی از جهان که خواستار تغییر آنیم درگیر است.

نشخوار فکری و هیجان ها

حالت ذهنی انجام دادن به شدت با تلاش برای تغییر آن چه که با خواسته های ما جور نیست و جنبه‌هایی از جهان که خواستار تغییر آنیم درگیر است.

زمانی که مشکل، یک مسئله بیرونی است، حالت ذهنی انجامی به ما یادآوری می کند کاری هست که باید انجام شود، ما را به سمت صندوق پستی روانه می کند و تا زمانی که به هدف خود در لحظه پست کردن نامه نرسد ما را رها نمی کند: نتیجه آن کار تغییری است که در دنیای بیرونی به وجود می‌آید. حالت ذهنی انجام دادن در این جا کار خود را به صورت مفیدی انجام داده است.

با این حال زمانی که مشکل چیرگی بر تجربه غم و ناراحتی است، نتیجه نامعلوم و توام با تاسف خواهد بود. اثرات تلاش برای حل احساس غم یا ناراحتی از طریق حالت ذهنی انجامی نشخواری باعث ایجاد عوامل آسیب پذیری می‌شود که می‌تواند منجر به افسردگی شوند.

برای لحظه ای استفاده از این سبک های پردازشی را در مورد حالت عاطفی تلخی مانند غمگینی در نظر بگیرید. ذهن بلافاصله بر ناهماهنگی بین وضعیت مطلوب (شادی) و وضعیت جاری (غمگینی) متمرکز می‌شود. چرخ های ماشین نشخوارگری به راه می‌افتد.

به همراه تصور کلی از آنچه در حال حاضر تجربه می شود، تصویری از آرامش ذهنی که آرزوی آن می‌رود نیز به وجود می‌آید (برای افرادی که تاریخچه ای از افسردگی داشته اند خاطره ای از عواقب ترس آور احساسات ناخوشایند نیز به آن اضافه خواهد شد) تا از شیوه دستیابی به هدف یا کاهش فاصله با آن (در ارتباط با رسیدن به انچه آرزو شده) یا حفط فاصله (در ارتباط با اجتناب از آنچه که از آن بیم می‌رود) اطلاع حاصل شود. تصویری از یک آرزوی اساسی _ آرامش ذهنی _ همراه تجربه غمگینی نوعی حس فزاینده عدم رضایت از امور ایجاد می‌کند که خود بر شدت غمگینی می‌افزاید و تصویری از آنچه بیش از همه بیزاری آور است _ افسردگی _ به حس فزاینده ای از نیاز به مضاعف کردن تلاش‌ها برای اطمینان از بدتر نشدن اوضاع می انجامد.

هرچه زمان می‌گذرد تلاش بیشتری برای حل این مشکل از طریق فرایندهای نشخواری صرف می‌شود که دارای اثر ناخوشایندی بر روی تداوم بیشتر این چرخه ها است. اما آنچه مضحک جلوه می‌کند آن است که حالا دیگر مشکل حقیقی غمگینی اولیه نیست، بلکه مشکل اصلی تشدید احساس آشفتگی و ناامیدی است که بر اثر راهبردهای نشخواری حالت ذهنی انجام دادن ایجاد شده‌اند. راهبردهای نشخواری به دفعات در زمان هایی که ما دچار هیجان ناخوشایندی هستیم برانگیخته می شوند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات