پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روش هایی برای کنترل خشم 

رویکردهای درمانی مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی نسبت به کنترل خشم، در کنار اصل خشم به مثابه یک خصم، مجموعه کاملی از روش های شناخت درمانی را از قبیل ثبت افکار و کار روی طرحواره های ذهنی به کار می‌گیرد. خصوصاً روش‌هایی که در آثا

روش هایی برای کنترل خشم 

رویکردهای درمانی مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی نسبت به کنترل خشم، در کنار اصل خشم به مثابه یک خصم، مجموعه کاملی از روش های شناخت درمانی را از قبیل ثبت افکار و کار روی طرحواره های ذهنی به کار می‌گیرد. خصوصاً روش‌هایی که در آثار برنز و های تاور آورده شده است. به علاوه درمان مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی، از رویکردهای کلی زیر جهت کنترل خشم نیز استفاده می‌کنند:
• با خشم خود مثل اعتیاد یا رفتار وسواسی برخورد کنید، یعنی رفتاری که احساس خوبی ایجاد می‌کند، اما سرانجام در درازمدت خود - تخریب کننده است. مراجعان هنگامی که دچار خشم شادی یا رضایت مندی از زمان حال را از دست می‌دهند. خشم همچنین باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود و به بافت‌های آسیب می‌رساند، بیماری قلبی و سایر پیامدهای جسمانی را به دنبال هیجان منفی مزمن پدید می آورد. تکنیک له و علیه در کنترل خشم موثر است.
• همواره مفهوم سازی کلی از مسائل مراجع به دست آورید. نظریه کلارک و بک دقیقا در مورد خشم قابل کاربرد است. منابع فشار آورد کدامند؟ طرحواره هایی که به خشم و سایر مسائل می‌انجامد چیست؟
• سعی کنید تا از افراد مورد علاقه و اشخاص مهم زندگی مراجع والدین، خانواده و حتی همکاران و روسایی که مورد نظر مراجع هستند جهت ارزیابی و درمان کمک بگیرید.
• به جستجوی جنبه های زیر بنایی احترام به خویش شکننده و یا طرح واره های نادرست فردی بپردازید. جنبه های زیربنایی احترام به خویشتن شکننده و آسیب‌پذیر که از طریق طرح واره های نادرست فردی تقویت می‌شود، اغلب با خشم مزمن همراه است. برخی از مراجعان که حیطه هایی که خود پنداری آنها را مورد تهدید قرار می دهد، مورد انتقاد پذیر نیستند. مراجعانی که اعتماد به نفس دارند، بدون خشم و پاسخهای خود تخریب کننده، با انتقاد برخورد می‌کنند
- بدون اینکه نسبت به ارزش و اهمیت کلی خود به عنوان یک فرد دچار شک و تردید شوند، خطای خود را تصحیح می‌کنند.
- انتقاد کاملاً نابجا و غیرعادلانه را نادیده می‌گیرند.
درمان مبتنی بر بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی، در مواردی که مسائل مربوط به احترام خویشتن و طرحواره های فردی منفی وجود دارد، از تکنیک‌های تغییر طرحواره و کنترل هیجانی، همراه با درمان های مربوط به احترام به خویشتن، به منظور درمان مسائل کنترل خشم استفاده می کند، حتی اگر احساسات خشم به گونه‌ای نامناسب است از طریق پرخاشگری ابراز شده باشد، و یا چنین نباشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات