پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

زوج درمانی چیست؟

اصلاح رابطه زناشویی یک شاخه از روان درمانی است که اساس آن تمرکز بر حل مشکلات زناشویی و بهبود رابطه بین همسران است.

زوج درمانی چیست؟

اصلاح رابطه زناشویی یک شاخه از روان درمانی است که اساس آن تمرکز بر حل مشکلات زناشویی و بهبود رابطه بین همسران است.

انواع زوج درمانی:

۱. شناختی رفتاری

۲. راه حل محور

۳. تحلیلی

۵. جامع

۶. سیستمیک


اختلاف و سوتفاهم بین همسران امری است طبیعی و در بیشتر موارد زوجین مشکلاتشان را حل میکنند. ولی گاه مشکلات و بحران های زندگی زناشویی آنقدر بزرگ میشوند که افراد دیگر خود به تنهایی قادر به بیرون آمدن از بحران و یا حل مشکلات نیستند و در مرحله ای از زندگی زناشویی قرار می گیرند که جدایی را تنها راه حل می بینند. 

در موارد زیر حتما به زوج درمانگر مراجعه کنید:

۱. خشونت با همسر
۲. خیانت
۳. اعتیاد
۴. دخالت دیگران

در این مرحله با کمک گرفتن از یک روان درمانگر رابطه زناشویی که به او اعتماد دارید می توانید یک شانس دوباره به زندگی زناشویی خود بدهید. حتی اگر در ضمن تراپی به این نتیجه رسیدید که جدایی بهترین راه حل می باشد، باز هم یک متخصص رابطه درمانی می تواند به شما کمک کند که یا به شکل موقت از هم جدا شوید یا اینکه به صورتی جدا شوید که کمترین آسیب به خودتان و فرزندانتان وارد شود.

اگر اصلاح رابطه زناشویی ممکن نبود از مشاوره طلاق استفاده کنید.

رابطه درمانی همسران تنها محدود به حل مشکلات نمی شود. شما می توانید از تخصص و تجربه یک زوج درمانگر به منظور بالا بردن کیفیت رابطه زناشویی تان و عمیق تر کردن علاقه تان به همدیگر بهره بگیرید. علاوه بر آن می توانید در موارد مختلف دیگری از یک متخصص رابطه درمانی کمک بگیرید.

از جمله موارد زیر…

۱. آموزش روش های ابراز علاقه: چطور می توانیم با هم بهتر گفت و گو کنیم.

۲. آموزش همدلی: همدیگر را بهتر درک کنیم؟
۳. آموزش حل تعارض: احساس می کنم که من و همسرم به مرور از هم دور می شویم. چکار می توانیم برای بهبود رابطه مان بکنیم؟

۴. درمان خیانت: همسر من به من خیانت کرده و من تردید دارم به زندگی مشترک ادامه بدهم؟

۵. مهارت کنترل خشم: من و همسرم مرتب با هم جنگ و دعوا داریم. چطور می توانیم از این دایره بیرون بیاییم؟

۶. ترس از طلاق: من می خواهم از همسرم جدا شوم ولی می ترسم که این تصمیم اشتباه باشد، چکار کنم؟ من تمام تلاشم را می کنم که رابطه زناشویی مان بهتر شود. ولی مطمئن نیستم که کار درستی می کنم. 

۷. احساس تنهایی: خودم را در زندگی زناشویی خیلی تنها احساس می کنم. چطور میتوانم همسرم را کمک کنم که احساسم را درک کند؟زندگی زناشویی با همسرم برایم ناخوشایند است. اما به خاطر حفظ کانون خانواده و بچه ها تحمل می کنم. آیا کار درستی می کنم؟

مقصرسازی، گاهی اوقات زن و مرد یک تصویر مشترک از مشکلات ندارند و هر کدام مشکل را دیگری و یا چیزی دیگر می بینند. در جلسات تراپی کمک می شود که همسران به یک تصویر مشترک از مشکلات برسند و مواردی را که میخواهند در ۸برخورد با همدیگر تغییر بدهند، تعیین کنند. سپس همراه با شما به جستجوی راه حل های ممکن برای تغییر و بهبود رابطه می پردازیم.

با ارائه یک فضای قابل اعتماد و استفاده از تکنیک های تخصصی به شما این امکان داده می شود که به همدیگر واقعا گوش بدهید و تمرین کنید با هم و به شکل دوستانه گفت و گو کنید تا به دنبال آن بتوانید همدیگر را بهتر درک کنید. به این ترتیب هر کدام آگاهی به رفتار دیگری پیدا می کنید و درک می کنید چرا فرد یک رفتار خاصی را تکرار می کند.

یک متخصص بی طرف برای شما و همسرتان این امکان را فراهم می کند که به مشکلات در رابطه تان و ریشه آنها پی ببرید. ببینید این مشکلات چگونه بوجود آمده اند و نقش هر کدام از شما در ایجاد آنها و کمک به تداوم آنها تا چه میزان است. آگاهی به مشکلات و ریشه آنها همیشه گام اول تراپی هست.

مرحله بعدی تغییر می باشد، در این مرحله کمک می شود که ببینید چگونه می توانید به گونه دیگری با یکدیگر رفتار کنید: مثلا بهتر و بیشتر با هم مکالمه داشته باشید، یا دایره عمل و عکس العمل بین رابطه را از تخریبی به تصحیحی تبدیل کنید.

رابطه درمانی بین همسران مستلزم شرکت هر دو نفر در جلسات تراپی می باشد. ولی اگر همسر شما مایل به همکاری نباشد. شما می توانید خودتان به صورت فردی مشاوره بگیرید. در این صورت می توان کمک کرد که شما با تغییر در شیوه فکر و رفتار خود تاثیر مثبتی در بهتر شدن رابطه تان داشته باشید.

الزامات زوج درمانی:

۱. رازداری زوجین و مشاور
۲. انصاف بین زوجین
۳. صداقت با درمانگر
۴. شرکت منظم در جلسات مشاوره
۵. تبحر درمانگر



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات