پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اصول تنظیم و کنترل وقت

به منظور کاهش استرس در زندگی مراجعان، در صورت امکان باید زمان برای انجام هر کاری را برآورد کرد و سپس این مدت زمان را دو برابر حساب کرد.

اصول تنظیم و کنترل وقت

اصول تنظیم و کنترل وقت را که در زیر آورده شده است، در مورد مراجعان، صرف نظر از اینکه آیا برنامه فعالیت تنظیم شده است یا خیر، می توان به کار گرفت:

• دو برابر کردن زمان: به منظور کاهش استرس در زندگی مراجعان، در صورت امکان باید زمان برای انجام هر کاری را برآورد کرد و سپس این مدت زمان را دو برابر حساب کرد. این کار آزادی عمل لازم را برای انجام امور به شکل آرامش بخش فراهم می سازد و بدین ترتیب مراجعان با موانع اجتناب ناپذیر یا کشمکش هایی که مطرح می‌شود، به خوبی کنار می آنند.

محو کردن و تفویض مسئولیت: اگر اموری وجود دارد که مراجعان می توانند مسئولیت آن را به دیگران، سایر اعضای خانواده، کودکان، یا همکاران و کارکنان اجرایی محو گردانند این کار درست و فشار و مسئولیت آنها را کاهش می‌دهد.

نه گفتن در برابر تقاضاهای غیرمنطقی: برخی از مراجعان به دلیل این که زندگیشان تحت سلطه و کنترل انجام تقاضاهای دیگران است، افسرده غمگین می شوند، چرا که وقت و فرصتی دیگر برای انجام کارهای مهم خودشان باقی نمی ماند.

• کارهای خود را اولویت بندی کنید و آنها را در چارچوب برنامه ریزی قرار دهید: مراجعان اغلب به آسانی از انجام یک برنامه یا برنامه ریزی فعالیت روزانه منحرف می شوند.

• برنامه ای متعادل تنظیم کنید که در آن هم فرصت شادکامی و هم فرصت موفقیت وجود داشته باشد: یکی از عوامل اصلی شادکامی، تعیین اهداف متعادل روزانه و رسیدن به این اهداف است. با مراجعان خود در زمینه تنظیم و ایجاد برنامه فعالیت متعادل به روزانه ای که ارضا کننده نیز باشد در حیطه های ارزشمند زندگی رضایتمندی ایجاد کند و در عین حال فشار آور نباشد و کیفیت لحظه به لحظه زندگی آنها از میان نرود، به چالش بپردازید.

تنظیم برای خانواده /خویشتن/ و همسر: مراجعانی که دارای خانواده هستند، باید وقت خود را هر هفته به گونه‌ای تنظیم کنند که : (۱) برای خانواده وقت بگذارند و به دیدار خانواده بروند و خانواده را احیا کنند، (۲) برای تنهایی خویشتن، وقت بگذارند تا به آرامش دست یابند و انرژی‌های از دست رفته خود را مجدداً باز یابند و برنامه کیفیت زمان را برای خویشتن، اختصاص دهند و (۳) وقت برای همسر خود بگذارند که با هم باشند و جدا از بچه ها مدتی را با همسر خود سپری کنند. این زمان با هم بودن باید مثل قرار ملاقات باشد، باید با هم در آرامش باشند و به منظور حفظ و احیا احساسات عاشقانه و صمیمانه مانند یک زوج به گفتگو بپردازند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات