پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

رفتار منفی

از شکایتهای معمول زوجین می توان منفی بودن تعاملات روزمره آنها را نام برد. با استفاده از پیش نویس های رفتاری که در آن افراد رفتار روزانه همسرشان را بررسی می‌کنند، می‌توان فهمید که رفتارهای روزانه با رضایتمندی از رابطه همبست

رفتار منفی 

از شکایتهای معمول زوجین می توان منفی بودن تعاملات روزمره آنها را نام برد. با استفاده از پیش نویس های رفتاری که در آن افراد رفتار روزانه همسرشان را بررسی می‌کنند، می‌توان فهمید که رفتارهای روزانه با رضایتمندی از رابطه همبستگی دارد. به ویژه، زوجین آشفته نسبت به زوجین خوشبخت بیشتر رفتارهای منفی همسرشان را نسبت به رفتارهای مثبت او مطرح می‌کنند.

به هر حال زوجین آشفته تمایل دارند که بر اساس مقابله به مثل به رفتارهای منفی همسرشان پاسخ دهند. به عبارت دیگر در یک رابطه ی آشفته اگر یکی از زوجین به طور منفی رفتار کند، دیگری نیز به طور منفی پاسخ خواهد داد. در مقابل، رفتارهای زوجین رضایت مند کمتر تحت تاثیر رفتارهای همسرشان است. زوجین راضی نسبت به اعمال گذشته همسرشان پیش از ازدواج، واکنش خاصی نشان نمی‌دهند. ویس مطرح کرد که مبادله رفتارها در درون یک رابطه ی قابل مقایسه با حساب بانکی است.

رفتارهای مثبت باعث افزایش اعتبار حساب می‌شوند، در حالی که رفتارهای منفی اعتبار حساب را کاهش می‌دهند. در زوجین راضی، پیشینه‌ رفتارهای مثبت باعث می‌شود که در رابطه، حساب مثبت افزایش یابد و همسران مایلند حالت منفی بودن را نادیده گرفته یا به آن پاسخ ندهند. در مقابل، در زوجین آشفته، پیشینه ی رفتارهای منفی باعث می‌شود که در رابطه، حساب با کمبود مواجه شود.

تحت این شرایط همسران مایلند که به صورت منفی با هم مبادله ی متقابل داشته باشند و این میزان بالای منفی بودن، به صورت خود تداوم بخش درمی‌آید. مسأله ی دیگر در درمان این است که زوجین را وادار کنیم تا نسبت به عواملی که اعتبار رابطه ی مثبت را افزایش می‌دهد به طور مثبت نگاه کنند و این کار باعث رضایتمندی بیشتر از رابطه می‌شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات