پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

فروکش کردن آتش ازدواج

خانواده های شاد مثل یکدیگرند ما یک خانواده غمگین شباهتی به خانواده های دیگر ندارد. وقتی در بحبوحه مشکلات زناشویی خود هستید تصور می کنید که وضعیت زندگی شما خیلی خاص و غیرقابل باور است

فروکش کردن آتش ازدواج

خانواده های شاد مثل یکدیگرند ما یک خانواده غمگین شباهتی به خانواده های دیگر ندارد. وقتی در بحبوحه مشکلات زناشویی خود هستید تصور می کنید که وضعیت زندگی شما خیلی خاص و غیرقابل باور است. من هم قبول دارم که هر شخصیت و مزاجی ویژگیهای خاص خود را دارد اما شخصیت‌ها وجه اشتراک‌هایی هم دارند : زن و شوهرها پیش از جدایی های تلخ خود، مسیر جدایی و سقوط مشابهی را طی می‌کنند. این مسیر شامل کاهش تعاملات، هیجانات، و نگرش‌ها است و باعث می‌شود زن و شوهر گام به گام به جدایی، طلاق، یا یک زندگی مشترک دردناک و توأم با تنهایی نزدیک‌تر شوند.

رابطه این نوع زن و شوهرها مملو از منفی گرایی است. گروه تحقیقاتی با شناسایی مسیر جدایی ها توانسته است با دقت زیادی پیش بینی کند که کدام زن و شوهر زندگی شادی خواهند داشت و کدام زن و شوهر از هم جدا خواهند شد. پیش‌بینی هیجانات و واکنش های مشکل‌ساز زن و شوهرها، نقش مهمی در اصلاح زناشویی آنها دارد. یادتان هست که زناشویی را به قلب تشبیه کردم و گفتم تعیین عواملی که باعث حمله قلبی می‌شوند اولین گام برای پیشگیری از حمله قلبی است.

وقتی متوجه می‌شوید که بیمار در یک ناحیه سینه درد دارد، کلسترول خون او بالاست، یا تصلب شرایین دارد حدس خواهید زد که بیمار است. به همین شکل می توان مسیر غم انگیز یک ازدواج غمبار را تعیین کرد و اشکال کار زن و شوهرها و دلیل آن را کشف کرد. من معتقدم با بررسی نحوه از دست رفتن ثبات در ازدواج ها می توان شادی اولیه را به آنها بازگرداند. اولین مشکلی که زن و شوهرها در هنگام بحران با آن برخورد می کنند چهار سوار سرنوشت است. من این نام را برای چهار شکل فاجعه آمیز و تعامل برگزیده‌ام که به ارتباط زن و شوهرها لطمه نمی‌زنند.

خطرناک ترین آنها عبارتند از :

  • انتقاد
  • سرزنش
  • جبهه گیری
  • و سکوت با افزایش این رفتارها

میزان احساسات منفی و تنش ها هم افزایش می یابد. تا جایی که زن و شوهر دیگر تلاش یکدیگر را برای صلح و آشتی نمی‌بینند و هر سواری راه را برای سوار بعدی هموار می سازد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات