پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اضطراب عمومی

 اختلال اضطراب عمومی یا همان اضطراب فراگیر یکی از انواع اختلالات اضطرابی هست. در این بیماری فرد به شکل تقریباً دائمی یک اضطراب خفیف تا متوسط را به شکل نگرانی از آینده، دل‌شوره و نگرانی از سلامتی خود یا دیگران احساس می کند.

اضطراب عمومی

 اختلال اضطراب عمومی یا همان اضطراب فراگیر یکی از انواع اختلالات اضطرابی هست. در این بیماری فرد به شکل تقریباً دائمی یک اضطراب خفیف تا متوسط را به شکل نگرانی از آینده، دل‌شوره و نگرانی از سلامتی خود یا دیگران احساس می کند. وقتی این اضطراب یه ذره قوی‌تر می‌شه تپش قلب،تنگی نفس، تنش در عضلات و حتی عصبانیت هم بوجود میاد. فردی که اضطراب عمومی دارد بمرور زمان دچار افسردگی هم خواهد شد . ممکن علاوه بر اضطراب عمومی، اختلال پانیک یا همان اختلال وحشت‌زدگی را هم داشته باشد. اختلالات اضطرابی می‌تونن با اختلالات وسواسی  هم‌زمان دیده شوند.

 فردی که اختلال اضطراب عمومی دارد علائم این بیماری را حداقل شش ماه نشان خواهد داد. این اضطراب علل ژنتیکی هم دارد یعنی در خانواده‌ها هم شیوع داره می‌تونه از پدر یا مادر به کودک به ارث برسد.

وقتی از فرد مبتلا به اضطراب عمومی می‌پرسین که از چه چیزی نگران هستی معمولاً میگه از چیزی نگران نیستم ولی گاهی وقتا می‌تونه بگه ازین نگرانم که یه اتفاق بدی بیفته این افراد ممکن است از مسافرت رفتن اجتناب کنند، ممکن است از خارج شدن از خانه اجتناب کنن. ممکنه از کارهایی که اندکی خطر درش وجود داره هم اجتناب کنند.

درمان اضطراب عمومی

برای درمان اضطراب عمومی از دارو و روان‌درمانی استفاده می‌کنیم داروهای مورداستفاده در درمان این بیماری عبارتند از داروها SSRI خصوصاً فلوکستین و سرترالین. داروهای بنزودیازپین خصوصاً گروه کلردیازپوکساید سایت و آلپرازولام.

 اگر اضطراب شدید باشد می توانیم از داروهای تثبیت‌کننده خلق مانند اورلپت هم استفاده کنیم. داروها تا وقتی که استفاده می‌شن علائم بیماری کاهش پیدا می‌کند ولی به محض قطع دارو مشکل معمولاً عود می‌کنه.

 اگه دارو به مدت بیش از یک‌سال داده بشه ممکنه با قطع دارو علائم عود نکنه چون در طول یک‌سال فرد دورانی از زندگی بدون اضطراب را تجربه کرده و می‌تونه تجارب خودش را حفظ کند. اما درمان مناسب‌تر برای این بیماران استفاده از روان‌درمانی باضافه دارو است. دارو را شروع می کنیم وقتی روان‌درمانی تمام شد داروها را قطع می‌کنیم.

روان‌درمانی

روان‌درمانی مناسب برای این بیماران عبارتست از طرحواره درمانی، درمان شناختی، درمان شناختی رفتاری و در مواردی که بیمار  همکاری نمی کندمی‌‌توان از درمان‌های تحلیلی استفاده کرد.

 اگر خاطرات دوران کودکی و آسیب‌های دوران کودکی نسبتاً شدید باشد احتمالاً درمان‌های تحلیلی مناسب‌تر از درمان‌های شناختی رفتاری خواهند بود.

 اگر علائم بیماری نسبتاً شدید باشد حتماً از دارو استفاده می‌کنیم و اگر علائم بیماری خفیف یا متوسط باشد می‌‌توان بدون دارو از روان‌درمانی استفاده کرد. گاهی اوقات ریشه اضطراب عمومی در مشکلات خانوادگی و یا زناشویی است. در این حالت از خانواده درمانی یا زوج درمانی استفاده می کنیم.

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات