پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

صمیمیت و انواع آن

صمیمیت عقلانی درمیان گذاشتن عقاید و افکار و باورهای خود با همسر ، عنصر اصلی در ایجاد و نگهداری صمیمیت عقلانی توانایی نقش گزینی یعنی توانایی دیدن جهان از دریچه چشمان همسر است.

صمیمیت و انواع آن

صمیمیت یک نیاز واقعی اساسی همه انسانهاست و از نیاز بنیادی تری به نام دلبستگی نشات میگیرد. صمیمیت از نه مولفه تشکیل شده است که عبارتند از :

صمیمیت عاطفی سهیم شدن در احساسات مثبت و منفی با همسر ، همدلی و درد دل کردن ، صمیمیت عاطفی باعث تثویق رابطه عاشقانه شده و زوجین را از نظر عاطفی به یکدیگر نزدیکتر می کند. در این نوع صمیمیت هوش عاطفی نقش اساسی دارد. درمانگر میتواند برای تقویت صمیمیت عاطفی از آموزش مهارت تنظیم هیجانی استفاده کند و روشهای ابراز علاقه را آموزش دهد .

صمیمیت روان شناختی توانایی افشای موضوعات مهم و شخصی خود با همسر که بدین منظور میبایست ابتدا امنیت فرد در رابطه تضمین شده باشد ، یعنی فرد ترس از طرد شدن یا مسخره شدن و یا تنبیه شدن را نداشته باشد .

صمیمیت عقلانی درمیان گذاشتن عقاید و افکار و باورهای خود با همسر ، عنصر اصلی در ایجاد و نگهداری صمیمیت عقلانی توانایی نقش گزینی یعنی توانایی دیدن جهان از دریچه چشمان همسر است.

صمیمیت جنسی بمنظور درمیان گذاشتن افکار و احساسات و خیال پردازیهای جنسی با همسر است .
صمیمیت جسمی ( غیر جنسی) نیاز به تماس جسمی و فیزیکی با همسر مثل گرفتن دستها یا ماساژ دادن و...

صمیمیت معنوی درمیان گذاشتن افکار و باورها و تجربه ها درباره موضوعات مذهبی و متافیزیکی و اخلاقی و معنای زندگی و رابطه با خدا و جهان بعد از مرگ و… با همسر .

صمیمیت زیبایی شناختی درمیان گذاشتن احساسات و افکار و باورها و تجارب و ادراکاتی فرد آنها را به دلیل زیباییشان دوست دارد. موسیقی و شعر و نقاشی و تمامی فعالیتهای هنری را میتوان در این حیطه در نظر گرفت .

صمیمیت اجتماعی و تفریحی انجام فعالیتها و تجربه های لذت بخش با یکدیگر چه اجتماعی و چه خانوادگی و چه فعالیتهای دو نفره .
صمیمیت زمانی یعنی اینکه افراد چقدر دوست دارند برای همسر خود در زندگی زناشویی وقت صرف کنند . برخی افراد پانزده دقیقه را کافی میدانند و برخی دیگر دو تا سه ساعت زمان را نیاز دارند . برای تقویت صمیمیت زمانی درمانگر می تواند از آموزش مهارت مدیریت زمان استفاده کند .


در صورتی که مایل هستید در مورد مطلب فوق در هر یک از شعب مرکز مشاوره آرمیتا در تهران یا کرج وقت مشاوره حضوری یا تصویری یا تلفنی و یا وقت ویزیت روانپزشکی و یا مشاوره و ویزبت در منزل رزرو نمایید با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمائید .



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات