پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تفاوت هوش مردان و زنان

مطالعات《مک کارتی》نشان می دهد که دختر بچه ها خوش زبان تر و حراف ترند و از واژه های بیشتری استفاده می‌کنند و در تکلم بر پسرها برتری دارند و در سالهای اول مدرسه نیز دشواری پسرها در آموختن مطالب از دخترها بیشتر است

تفاوت هوش مردان و زنان

در اثبات یا رد تساوی هوش زن و مرد، بررسی‌های گوناگونی شده است :

۱- مطالعات《مک کارتی》نشان می دهد که دختر بچه ها خوش زبان تر و حراف ترند و از واژه های بیشتری استفاده می‌کنند و در تکلم بر پسرها برتری دارند و در سالهای اول مدرسه نیز دشواری پسرها در آموختن مطالب از دخترها بیشتر است.

۲- 《استون》نوشته است که در آغاز ورود به مدرسه، دخترها و پسرها یکسان اند با این تفاوت که دختر ها در زبان و گفتگو و حافظه از پسرها قوی‌ترند و برعکس پسرها بیشتر در زمینه های مقداری و عددی برتری خود را نشان می‌دهند. دخترها کارهای ظریف را بهتر از پسرها انجام می‌دهند ولی پسرها همواره در علوم و ریاضیات از دختر ها پیش ترند. مرد اهل عقل و تجزیه و تحلیل است و زن اهل هیجان و امور حافظه ای و غیر استدلالی.

۳- 《راک》می‌نویسد که استدلال در پسرها و حافظه در دخترها قوی تر است و از قول 《سوینی》نقل می‌کند که 《مساله حل کردن》 برای پسرها خیلی آسانتر است.

۴- 《فریمن》اشاره می‌کند که نیروی حافظه و زبان آموزی در دختران از پسران قوی تر است ولی در پسرها نیروی استدلال و درک ریاضیات، محاسبه و انجام کارهای هنری از دختران قوی تر است.

 و ما نیز با ملاحظه این آمارها و آنچه که در محیط اجتماعی خویش می بینیم، نتیجه می‌گیریم که ممکن است به طور کلی هوش زن و مرد مساوی باشد اما : زن چنانکه اشاره کردیم بیشتر به ظواهر می پردازد و در زبان آموزی و حافظه از مرد قوی تر است و اموری را که با آنها سر و کار دارد با نظم و ترتیب انجام می دهد ولی در برخورد با پدیده های نو، قدرت چندانی در حل آنها به خرج نمی دهد. مرد اهل استدلال و منطق است، کمتر بر اساس احساس و هیجان سخن می‌گوید و در محاسبه و ریاضیات و درک علوم از زن قوی‌تر است. مرد در تجسم و امور فضایی نیز از زن توان تر است. استنتاج درست باز در حال حاضر میسر نیست و نیازمند گذشت زمان بیشتری است تا زن فرصت بیشتری برای عرضه کردن نیرو های روانی خود پیدا کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات