پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ماده مخدر ناس

ناس یکی از کثیف‌ترین و تهوع آورترین موادی است که مورد سوءمصرف قرار می‌گیرد. ناس به عنوان تنباکوی بدون دود به صورت جویدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

ماده مخدر ناس 

ناس یکی از کثیف‌ترین و تهوع آورترین موادی است که مورد سوءمصرف قرار می‌گیرد. ناس به عنوان تنباکوی بدون دود به صورت جویدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع تنباکو از سال پیش، توسط بومیان آمریکا مصرف می شد و امروزه به صورت بسیار وسیع تر در کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، ترکمنستان، تاجیکستان و حتی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه، مصرف ناس در کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز شایع شده است.

ناس شرقی از ترکیب تنباکویی کوبیده در سدیم کربنات و نمک و آب، یک ماده ی سبز و بدبو تولید می‌کند. سپس، آن را خوشبو کرده و در بسته بندی های بسیار شکیل و جذاب به دست مصرف کننده ها که اغلب نوجوانان میباشند، می رسانند. اساس این مواد، تنباکو با نیکوتین قابل جذب با تاثیرگذاری بسیار بالاتر از اقلام دودزدای آن است. علت کثیف تر بودن این ماده به این علت است که مواد تهیه شده در زیر لثه گذاشته می شود و پس از چند دقیقه مکیدن، تف غلیظی را تولید می‌کند و شخص دائما مجبور به تف کردن می‌شود. 

تفاوت تنباکوهای با دود و بدون دود
 تفاوت های عمده ی تنباکوی با دود، و بدون عبارتند از :
- اثرگذاری و جذب نیکوتین در تنباکوهای با دود، کمتر از تنباکوهای بدون دود است.
- اعتیاد و وابستگی به تنباکوی بدون دود، بیشتر از تنباکوهای با دود است و در نتیجه، ترک آن نیز سخت‌تر می‌باشد.
- به تنباکوهای با دود مواد افزودنی اضافه نمی‌شود و به صورت تدخین کشیدن و دود کردن مورد مصرف قرار می‌گیرد، در صورتی که تنباکوهای بدون دود، طی فرآیندی و با افزودن موادی به آن به دست می آید و نحوه ی مصرف آن جویدنی است.
- تنباکوی با دود کم خطر تر و عوارض کمتری را نسبت به تنباکوی بدون دود دارد.

عوارض جانبی تنباکوهای جویدنی
 عوارضی که برای تنباکو با دود پان پراگ در نظر گرفته می‌شود، برای ماده نیز در نظر گرفته می‌شود. علائم اولیه مصرف شامل علائمی چون تهوع، سردرد و سرگیجه و تحریک سیستم گوارش است که با شدت بخشیدن به مصرف، اختلال در تعادل، خواب، حرکت و رفتار، افزایش ضربان قلب، اختلال در حرکت چشم‌ها، افزایش فشار خون، اختلال در دهان، گلو، نای، لثه و لبخند در شخص مصرف‌کننده ظاهر می‌شود. قابل ذکر است که، خطر سرطان در مصرف کنندگان تنباکوی جویدنی بسیار فراوان است و انواع سرطان ها چون سرطان دهان، گلو و دستگاه گوارش بسیار شایع است. قابل ذکر است که مقدار مصرف دارو، ترکیبات ماده دارویی، فراوانی یا دفعات مصرف دارو، الگوی مصرف و تعامل دارو با دیگر داروهای مصرفی جز متغیرهای دارو شناختی هستند که بر اثرات داروی مصرفی تأثیر می‌گذارند.

از سوی دیگر، فرایندهای مختلفی که در جذب، توزیع، سوخت و ساز و دفع دارو دخالت دارند، به عنوان متغیرهای فیزیولوژیکی در تاثیرگذاری داروی مصرفی قالب دارند. همچنین، عواملی چون انتظارات و شرایط روانی مصرف‌کننده و تجارب قبلی وی می‌تواند به عنوان پارامترهای روانشناختی تاثیرگذار بر اثرات دارو در نظر گرفته شود. در خاتمه، می‌توان به نقش فاکتورهای محیط فیزیکی و اجتماعی بر تاثیر گذاری دارو ها اشاره کرد



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات