پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ناتوانی جنسی در دنباله عمل جراحی

ناتوانی جنسی در دنباله عمل جراحی - پروستانکتومی : در گزارش های گوناگون وقوع ناتوانی جنسی را پس از پروستانکنومی در حدود ۳۰ تا ۷۰% گزارش داده اند. هرگاه عمل جراحی به روش ترانس اورترال انجام شود، نسبت وقوع ناتوانی جنسی تا حدی

ناتوانی جنسی در دنباله عمل جراحی

- پروستانکتومی : در گزارش های گوناگون وقوع ناتوانی جنسی را پس از پروستانکنومی در حدود ۳۰ تا ۷۰% گزارش داده اند. هرگاه عمل جراحی به روش ترانس اورترال انجام شود، نسبت وقوع ناتوانی جنسی تا حدی کاهش می‌یابد اما بر نسبت وقوع انزال رو به عقب افزوده خواهد شد زیرا که در این عمل غالباً اسفنکتر مثانه آسیب می‌بیند. وقوع ناتوانی جنسی پس از عمل، بستگی به سن بیمار نیز ندارد.

در عمل جراحی از طریق میاندوراه، جراح باید پیوسته متوجه باشد که به عضلات بالا برنده مقعد که اعصاب پاراسمپاتیک که اعصاب پاراسمپاتیک اجسام غاری از میان آنها آسیب نرساند. بیماری که مورد عمل قرار می‌گیرد. ۶ هفته پس از عمل مجاز است که به نزدیکی اقدام نماید.

وقوع ناتوانی جنسی پس از بیوپسی پروستات را نیز گهگاه گوشزد کرده اند. لیکن تجربه های آماری جدید عملاً چنین سخنی را تایید نمی‌کند.

- جراحی شکم : در موارد برداشتن رکتوم یا قسمت دیگری از روده بزرگ، ممکن است شبکه های عصبی سمپاتیک آسیب ببیند و در دنباله عمل ناتوانی جنسی، انزال زودرس و یا انزال رو به عقب حادث شود و حتی به سبب به هم خوردن وضع تنظیم حرارت کیسه بیضه، عقیمی و نیز صغر و آتروفی بیضه ها پیش آید. در این مورد آمار دقیقی در دست نیست.

- سمپاتکتومی : در سمپاتکتومی ها، حتی اگر محل عمل خیلی بالا باشد ممکن ناتوانی جنسی پیدا شود و این
احتمال البته در صورت دو طرفی بودن عمل، قطعی تر است. هر چه محل عمل سمپاتکتومی پایین تر باشد، احتمال وقوع بی کفایتی جنسی بیشتر خواهد بود. آشفتگی انزال و اوج لذت جنسی نیز در این عمل نسبتا فراوان است. در عده کمی از بیماران به سبب به هم خوردن تنظیم حرارتی بیضه ها، اسپرماتوزوئیدسازی آشفته و گاه به کلی متوقف می‌شود و در عقیمی حاصل می‌ آید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات