پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ترس از آمپول- خون-دکتر و بیمارستان

ترس از آمپول، خون، دکتر و بیمارستان تزریق آمپول برای هیچکس لذت بخش نیست. دیدن خون و دکتری که روپوش سفید بر تن دارد و حتی محیط بیمارستان می‌تواند برای بسیاری از مردم ترسناک باشد؛ اما با این وجود، می توانید به فرزندتان کمک ک

ترس از آمپول، خون، دکتر و بیمارستان

تزریق آمپول برای هیچکس لذت بخش نیست. دیدن خون و دکتری که روپوش سفید بر تن دارد و حتی محیط بیمارستان می‌تواند برای بسیاری از مردم ترسناک باشد؛ اما با این وجود، می توانید به فرزندتان کمک کنید تا در مورد درمان پزشکی، احساس بهتری داشته باشد و آن را با شکیبایی بپذیرد.

این روش، سبب خواهد شد تا درمان راحت‌تر انجام شود و به علاوه، ترس از دوا و دکتر تا دوران بلوغ و بزرگسالی باقی نماند.

 پیشنهاد ما به شما کمک می‌کنند تا به حل و رفع مشکل بپردازید و مانع از پیشرفت آن شوید :

 پندارهای نادرست را تغییر دهید.

 ما همیشه از دلایل بی اساس کودکان برای ترسیدن از مراجعه به پزشک، متعجب هستیم؛ اما می‌توانیم با توضیحات مختصری نگرانی های آن ها را کاهش دهیم.

حقیقت را بگویید

بی‌تردید، کودکان نمی دانند که خونشان لخت خواهد شد و خونریزی مختصر پس از تزریق یک آمپول به مرگشان نمی‌انجامد. به فرزندتان بگویید که حدود ۴ لیتر خون در بدن آنها در حال گردش است همین خون، داروهای تزریق شده را به سراسر بدن می‌رساند. وقتی برای آزمایش، خون می گیرند، توضیح دهید که چرا این کار را می‌کنند و چقدر خون گرفته می‌شود. تزریق آمپول را برای کودک تشریح کنید. بعضی از کودکان می پندارند آمپول مانند چاقو بدنشان را پاره خواهد کرد؛ اما اگر طول سوزن را به آنها نشان دهیم و به جای بدن کودک، از یک پرتقال برای نمایش نحوه تزریق استفاده کنیم، متوجه خواهند شد که سوزن فقط تا زیر پوست آنها نفوذ می‌کند نه بیشتر. مدت زمان آمپول را به کودک بگویید. بسیاری از کودکان، زمان تزریق را خیلی طولانی می پندارند. شمارش ساده در طول تزریق می تواند این احساس را عوض کند : بین فقط هر شماره طول کشید.

مهارت های غلبه بر ترس را به کودک بیاموزید.

وقتی کودک بتواند واکنش هایش را کنترل کند، شرایط را نیز آسان تر تحمل خواهد کرد.

خونسردی را به او بیاموزید.

مهارت‌های کسب آرامش در این میان، نقش کلیدی دارند. توضیح دهید که اگر ماهیچه هایش را شل کند، در هنگام تعریق درد کمتری خواهد داشت. از کودک بخواهید قبل از تزریق آمپول خود را با یک نفس عمیق آماده کند و آهسته آهسته نفسش را بیرون دهد.

 از کودک بخواهید به آمپول فکر نکند.

اگرچه، بسیاری از پزشکها و پرستارها در پرت کردن حواس کودکان ماهرند؛ اما کمک شما در این زمینه اثر بیشتری دارد. به او توضیح دهید، درست همان طوری است که در حال تماشای کارتون مورد علاقه‌اش، صدای زنگ تلفن را نمی‌شنود. هیچ گاه، نکوشید کودک را گوگل بزنید؛ زیرا موجب سلب اعتمادش از شما خواهد شد. کودک باید در این میان، نقش فعالی داشته باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات