پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

سرد مزاجی

سرد مزاجی   واژه Frigidity یا سرد مزاجی واژه پرمصرفی است اما به ندرت در معنای صحیح خود به کار می‌رود. چنان که امروزه با شنیدن اصطلاح سردمزاجی مجموعه ای از بی میلی، تحریک نشدن، لذت نبردن از نزدیکی و نقص تکامل روانی _ جنسی د

سرد مزاجی 

 واژه Frigidity یا سرد مزاجی واژه پرمصرفی است اما به ندرت در معنای صحیح خود به کار می‌رود. چنان که امروزه با شنیدن اصطلاح سردمزاجی مجموعه ای از بی میلی، تحریک نشدن، لذت نبردن از نزدیکی و نقص تکامل روانی _ جنسی در زن استنباط می‌شود و این استنباط کاملاً خطاست.

بی میلی جنسی

sexual Anhedonia بی میلی جنسی است و زنی که به آن گرفتار است در صورتی که نزدیکی کند به اوج لذت جنسی میرسد. Sexual Anesthesia یا بی‌حسی جنسی که با Sexual Hyposthesia یا کم حسی جنسی مترادف است، حالتی است که در آن زن به هنگام نزدیکی، لذت نمی‌برد و قاعدتاً به اوج لذت جنسی نمی رسد.

این سردمزاجی یا Frigidith از آن جهت تفاوت دارد که در سرد مزاجی به هنگام نزدیکی، لذت جنسی وجود دارد، لیکن به اوج نمی رسد.

سرد مزاجی راستین

پس سرد مزاجی راستین هنگامی است که زن میل جنسی دارد، در ضمن نزدیکی لذت می‌برد ولی به اوج لذت جنسی دست نمی‌یابد. حال ممکن است بیماری به مجموعه ای از دو یا تمامی آشفتگی های ذکر شده دچار باشد و عملا نیز غیر ممکن است هر یک از این حالات با دیگری تداخل کند یا به دیگری تبدیل گردد. مرحله اوج لذت جنسی برای خانم ها وجود دارد، لیکن راه رسیدن به آن اهمیت ندارد، به این معنا که اگر زن از طریق تحریک دستی کلیتوریس توسط همبستر خود به اوج لذت جنسی می رسد سردمزاج نیست و ارگاسم مهبلی با ارگاسم کلیتوریال تفاوت ندارد.

اوج لذت جنسی

نتیجه اینکه مرحله اوج لذت جنسی باید برای زن وجود داشته باشد ولی راه رسیدن به آن، به شرط آن که نیازمند تداخل رفتارهای انگیزنده غیرعادی کتک خوردن، فحش خوردن، و جز آن که نشانه‌های تمایلات مازوخیستیک نباشد، اهمیت ندارد.

آماری نزدیک به ۳۵ درصد خانم‌ها از راه نزدیکی در صورتی که قبلاً کلیتوریسشان به مدت کافی تحریک شده باشد به اوج لذت جنسی میرسند و شاید بیش از ۷۰ درصد خانم‌ها با تحریک دستی کلیتوریس به مرحله ارگاسم دست یابند _ از طرفی عده‌ای از خانم‌ها نیز به روش‌های غیرمعمول و انحرافی به اوج لذت جنسی میرسند _ و اینها نشان می‌دهد که ارگاسم یکی از مراحل الزامی پاسخ جنسی زن به تحریک است منتها در برخی به علل گوناگون مهار گردیده و ظاهر نمی شود.

ناتوانی زن در رسیدن به اوج لذت جنسی

در واقع سرد مزاجی عبارتست از ناتوانی زن در رسیدن به اوج لذت جنسی. در سرد مزاجی میل جنسی وجود دارد و تحریکات جنسی به هنگام نزدیکی لذت بخش است. این اختلال به قدری شایع است که اغلب آن را غیر طبیعی نمی شمارند و برخی از زنان حالت خود را عادی تصور می‌کنند و تمتع جنسی را زائیده خوی حیوانی و رذالت و ناپاکی می‌خوانند و معتقدند که معاشقه شوهر را فقط به لحاظ اطاعت از او تحمل می‌کنند و از آن لذت نمی برند و اصولا اهمیت این امر را نیز انکار می‌کنند.

علت عمده سرد مزاجی زن، ناشی‌گری مرد است. غالباً مرد است که نمی داند چگونه باید زن را برای دستیابی به اوج لذت آماده کند و این عدم آگاهی مخصوصا به لحاظ نقاط حساس زن و تفاوت نحوه انزال زن و مرد قابل تأمل است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات