پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

عوامل روانی- اجتماعی در هویت جنسی

عوامل روانی اجتماعی در هویت جنسی کودکان هماهنگ با تربیت جنسی خود، هویت جنسی پیدا می‌کنند. هویت جنسی تحت تاثیر عوامل مزاج کودک و نگرش ها و ویژگی های والدین است.

عوامل روانی اجتماعی در هویت جنسی

کودکان هماهنگ با تربیت جنسی خود، هویت جنسی پیدا می‌کنند. هویت جنسی تحت تاثیر عوامل مزاج کودک و نگرش ها و ویژگی های والدین است.

از نظر فرهنگی نقش های جنسی قابل قبولی وجود دارد، از پسرها انتظار نمی‌رود دخترانه رفتار کنند و از دخترها هم انتظار نمی‌رود پسروار بار آیند. بازی های پسرانه مثل دزد و پلیس و بازی های دخترانه عروسک بازی و خانه عروسکی وجود دارند.

این نقشها آموخته می شوند، هرچند برخی محققین معتقدند که برخی پسرها مزاج ظریف و حساسی دارند و برخی دخترها پرخاشگر و پر انرژی هستند که این صفات در فرهنگ امروز به صورت قالبی به ترتیب زنانه و مردانه محسوب می شوند. زیگموند فروید معتقد بود که مشکلات هویت جنسی ناشی از تعارضاتی است که کودک در مثلث ادیپی تجربه می‌کند.

تعارض ها

این تعارض ها بر اثر رویدادهای واقعی خانواده و تخیلات کودک تقویت می‌شوند. هر چیزی که در محبت کودک نسبت به والد مخالف و هماهنگ سازی با والد همجنس تداخل کند در پیدایش هویت جنسی طبیعی دخالت می‌کند. کیفیت روابط مادر _ کودک در نخستین کودک در نخستین سالهای زندگی در برقراری هویت جنسی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

در خلال این دوره مادرها به طور طبیعی کودکان را از هویت جنسی خود، آگاه کرده و سبب می‌شوند که آنها به جنسیت خود افتخار کنند. به کودک به عنوان دختر یا پسر کوچک بها داده می شود ولی مادر خشن و بی ارزش کننده می تواند در رشد هویت جنسی کودک اختلال ایجاد کند. برخی کودکان با این پیام مواجه می‌شوند که اگر هویت جنس مقابل را داشتند از ارزش بیشتری برخوردار بودند. کودکان طرد شده و آزاردیده ممکن است بر اساس چنین باوری عمل کنند.

مشکلات هویت جنسی

مشکلات هویت جنسی همچنین ممکن است بر اثر مرگ مادر، غیبت طولانی یا افسردگی او شود. در چنین حالات یک پسربچه ممکن است از طریق همانند سازی کامل با مادر واکنش نشان دهد یعنی برای جایگزینی یا روش خود تبدیل به مادر شود. نقش پدر نیز در سال‌های اولیه مهم است و حضور او به طور طبیعی به فرایند جدایی _ تفرد کمک می کند. بدون وجود پدر، مادر و کودک ممکن است کاملاً نزدیک بمانند. برای دختر، پدر به طور طبیعی نمونه نخستین ابژه های محبوب آینده است و برای پسربچه الگوی همانند سازی مردانه است



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات