پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان های شناختی - رفتاری

درمان های شناختی - رفتاری  یکی از موثرترین و بانفوذترین انواع روان درمانی ها برای مداوای واقعی افراد وابسته به مواد، روش درمانی شناختی - رفتاری یا CBT است که به عنوان یکی از روش‌های ویژه در کمک به بیمار برای کسب مهارت های

درمان های شناختی - رفتاری

 یکی از موثرترین و بانفوذترین انواع روان درمانی ها برای مداوای واقعی افراد وابسته به مواد، روش درمانی شناختی - رفتاری یا CBT است که به عنوان یکی از روش‌های ویژه در کمک به بیمار برای کسب مهارت های مقابله ای لازم، به منظور مدیریت موقعیت های خطرساز و درمان اختلالات روانشناختی و پیشگیری از عود و بازگشت به مواد مفید می باشد.

همچنین، نتایج بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده است که مداخلات CBT در کنترل و درمان وابستگی به مواد گوناگونی چون نیکوتین، حشیش، الکل و غیره مفید بوده‌اند.

درمان شناختی - رفتاری رویکردی کوتاه‌مدت و متمرکز بر کمک به افراد مبتلا به سوء مصرف مواد است. فرض بنیادی این نوع درمان بر پایه ی فرآیندهای یادگیری است که خود نقش مهمی در ایجاد و تداوم اعتیاد و وابستگی به مواد ایفا می کنند.

بنابراین، از همین اصول برای کمک به افراد در کاهش مصرف مواد استفاده می‌شود. هدف درمان رفتاری - شناختی، آموزش چگونگی کنترل پاسخ‌ها به محیط، از طریق افزایش مهارت‌های اجتماعی مقابله و مهارت‌های حل مسئله است. راهکارهای استفاده شده ی دیگر، شامل طرز مقابله با وسوسه یا اجبار، برنامه‌ریزی برای موقعیت های پرخطر، پیشگیری از عود و برنامه ریزی برای شیوه ی زندگی آینده می باشد. در حقیقت، یکی از رویکردهای مهم CBT آموزش مهارت‌های اجتماعی است که نتایج موثر و کارآمدی داشته است.

در واقع، این مداخلات به مراجع کمک می کنند تا مهارت های مقابله ای موثر در برابر مشکلات فردی تفکر و هیجانات و اجتماعی رابطه فردی، استرس و تعارض را بیاموزد و می‌توانند وسیله‌ی موثری برای مقابله با بسیاری از عوامل تشدید کننده و عود باشند.

CBT

به عبارت دیگر، CBT در شناسایی، اجتناب و مقابله به بیماران کمک می کند. همچنین، بیماران باید در شناسایی موقعیت هایی که احتمال مصرف مواد را افزایش می دهند، دقت کنند و به موقع از این موقعیت های پرخطر اجتناب ورزند و مقابله ی موثر با مسائل و رفتارهای مشکل‌آفرین مرتبط با سو مصرف مواد را آموزش ببینند.

درمان CBT یکی از موفق ترین روش های درمانی برای درمان بیماران وابسته به مواد است به مواد است و در نوع خود، رویکردی سازمان یافته، هدفمند و متمرکز بر مسائلی است که سوء مصرف کنندگان مواد در کنترل مصرف با آن روبرو می شوند.

این نوع درمان انعطاف پذیر بوده و در مورد طیف وسیعی از بیماران وابسته به مواد و غیر وابسته به مواد بیماران به صورت بستری و سرپایی یا گروهی و فردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات