پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

علت فتیشیسم راستین و پارشیالیسم

 علت فتی شیسم راستین و نیز پارشیالیسم به درستی دانسته نیست. مساله انطباق مشروط عبارت از ارتباط نخستین مورد نظر جنسی بیمار با فتیش است و بعدها به طور شرطی برای تحریک و به حد رضایت رساندن لذت جنسی او لزوم پیدا می‌کند

علت فتی شیسم راستین و پارشیالیسم

 علت فتی شیسم راستین و نیز پارشیالیسم به درستی دانسته نیست. مساله انطباق مشروط عبارت از ارتباط نخستین مورد نظر جنسی بیمار با فتیش است و بعدها به طور شرطی برای تحریک و به حد رضایت رساندن لذت جنسی او لزوم پیدا می‌کند

با آن که مورد قبول همگان نیست، منطقی تر از نظریات دیگر می نماید و در بسیاری از موارد به ویژه در مورد کسانی که شخصیت کودکانه دارند، صدق می‌کند.

به گمان بسیاری از روانپزشکان و روانکاوان، فتیش معانی ناخودآگاه فراوانی برای بیمار مبتلا به فتی شیسم دارد که همگی از ترس بیمار آلتش به اختگی حکایت می کند. آنان بریدن گیس دختران را گونه‌ای اخته کردن تمثیلی می شمارند.

فتیش برای بیمار جنبه سمبلیک

به نظرم بعضی فتیش برای بیمار جنبه سمبلیک دارد. مثلاً پوست خز که بر گردن و شانه خانم‌ها نهاده می‌شود به موی شرمگاه شبیه است و کفش نیز در افسانه‌های تاریخی و اساطیری همیشه به عنوان سمبل واژن زن شناخته شده است. در پارشیالیسم، بیمار از آن جهت به جزئی از بدن زن مثلا پا، پستان یا بینی او توجه دارد که می‌خواهد اخته شدن زن را انکار کند و بپذیرد که زن نیز آلت دارد و به این وسیله اضطراب اختگی را در خویشتن کاهش دهد.

ابینگ فتیشیسم نسبت به پا را نوعی مازوخیسم می داند که در آن بیمار مقام و موجودیت خود را از زیر پای معشوق پایین می‌آورد و الیس، فتی شیسم نسبت به کفش، ادرار، تف و مانندهای آن را نیز حاکی از تمایلات مازوخیستیک می‌پندارد.

غالبا نوع فتیش بیماران در دهه اول عمر صورت می‌گیرد ولی ممکن است رفتار انحرافی تا چندین سال باز نگردد و جنبه بالینی پیدا نکند. بسیار دیده شده است پسری که خواهرش موی بلند و زیبا داشته، بعدها گیس بر شده و یا مادر زناکامآبی که برای آرام کردن فرزندش او را در کنار می گرفته است و به بازی با پستان خود وامی داشته، او را به پارشیالیسم مستعد کرده است.

پیش آگهی مبتلایان به فتی شیسم

پیش آگهی مبتلایان به فتی شیسم راستین چندان خوب نیست زیرا در بیشتر آنان کم کم علایم روانی مهم پیدا می‌شود و بستری کردنشان لزوم پیدا می‌کند. حتی در اشکال خفیف تر نیز بد نیست که بیماران بستری شوند. درمان بیماری دشوار و بهبودی قطعی کمیاب است.

در آنان که شخصیت کودکانه دارند، درمان - به ویژه اگر زود آغاز شود - بسیار موثر است. آموزش جنسی، راهنمائی و گهگاه تجویز یکی دو دوره هورمون مردساز اثربخش است. به هیچ وجه صلاح نیست که بیماران را، هر چندگاه یکبار، با نشان دادن فتیش به آنان امتحان کنیم تا میزان مقاومتشان در برابر آن سنجیده شود.

بهبودی خود به خود گاه به گاه دیده شده است. درباره ای از مواردط بیمار از فتی شیسم رهایی می‌یابد و نشانه های انحرافی دیگر در او ظهور می کند. مثلاً به ناگاه همجنس باز یا ترانسوستیت می‌گردد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات