پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اهمیت بالینی اختلالات جنسی

اهمیت بالینی اختلالات جنسی  بروز و شیوع  مشکلات جنسی بسیار بیش از آنچه افراد تصور می‌کنند، شایع هستند. بسیاری از مردان مراجعه کننده با اختلال نعوظی به درمانگاهها، وقتی مطلع می‌شوند که بیش از ۱۰% مردان در کل جمعیت از مشکلات

اهمیت بالینی اختلالات جنسی

 بروز و شیوع
 مشکلات جنسی بسیار بیش از آنچه افراد تصور می‌کنند، شایع هستند. بسیاری از مردان مراجعه کننده با اختلال نعوظی به درمانگاهها، وقتی مطلع می‌شوند که بیش از ۱۰% مردان در کل جمعیت از مشکلات نعوظی رنج می‌برند، شگفت زده می شوند و گاهی آرامش می یابند.

زمینه یابی های کنیم کینزی درباره اختلالات جنسی نشان داد که شیوع ناتواتی نعوظی با افزایش سن رابطه وجود دارد. مطالعات جدیدتر نشان می دهند که شیوع اختلال کامل نعوظی از ۵% برای مردان ۴۰ ساله به ۱۵% برای مردان ۷۰ ساله افزایش می‌یابد. شیوع سایر اختلالات جنسی شامل ۶% برای انزال زودرس، ۱۶% برای فقدان ارگاسم زنانه و ۲.۶% برای مقاربت دردناک زنانه است.

آنچه واقعا اهمیت به بالینی دارد، نارضایتی جنسی است. زنان مشکلات جنسی مثل مشکلات آرمیدگی و فقدان علاقه را به نسبت بیشتری از مردان گزارش کردند. حدود ۶۰% از زنان و ۴۰% از مردان درجاتی از اختلالات جنسی داشتند اما میزان نارضایتی جنسی ۲۰% برای زنان و حدود ۳۰% برای مردان بود. در یک مطالعه اختلال نعوظ و انزال زودرس شایع‌ترین مسائل بین مردها بود. خشکی مهبل و اندک بودن ارگاسم شایع ترین مسائل بین زنها گزارش شد.

 نیمی از افراد دچار مشکل گزارش نمودند که طالب کمک بودند اما فقط یک‌دهم آنها چنین کمکی دریافت کردند. در مطالعه ای دیگر، درجاتی از ناتوانی جنسی توسط ۵۲% مردهای ۷۰_۴۰ ساله گزارش شد. عوامل مربوط به ناتوانی جنسی گزارش شده مشتمل بودند بر، بالارفتن سن، دیابت، بیماری قلبی و فشار خون با مصرف سیگار و الکل به مقدار زیاد و افسردگی. بین زن هایی که برای اختلالات جنسی کمک می خواستند، اختلال علاقه جنسی در نیمی از افراد و اختلال ارگاسمی در ۳۰% افراد وجود داشت.

تقریبا در ثلث زوج هایی که برای درمان مراجعه می‌کنند، هر دو طرف دچار مشکل هستند، معمولاً میل جنسی پایین در زن و انزال زودرس در مرد، اختلال کنشی جنسی تقریبا ۱۰% بیماران روانپزشکی سرپایی وجود دارد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات