پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

بر کارهای کودک نظارت داشته باشید

بر کارهای کودک نظارت داشته باشید  دزدی های کودکانه معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که نظارتی بر اعمال کودک وجود نداشته باشد و او تحت تاثیر هم سن و سالان خود قرار گرفته باشد. راه حل این است که همیشه به اعمال و رفتار کودک توجه کن

بر کارهای کودک نظارت داشته باشید

 دزدی های کودکانه معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که نظارتی بر اعمال کودک وجود نداشته باشد و او تحت تاثیر هم سن و سالان خود قرار گرفته باشد. راه حل این است که همیشه به اعمال و رفتار کودک توجه کنید.

این مسوولیت را با پدر و مادرهای دیگر تقسیم کنید. با والدین دوستان کودکتان هماهنگ باشید و اطمینان یابید که کودکان تنها رها نمی شوند. برای مثال، اگر شما قبل از کودکتان سر کار می‌روید، از کودک بخواهید قبل از رسیدن سرویس مدرسه در منزل همسایه تان بماند و در منزل تنها نماند.

ممکن است طوری برنامه ریزی کنید که به طور نوبتی مثلاً یکی از همسایه‌ها صبح قبل از مدرسه، بچه های همسایه را نگه دارد و همسایه دیگر، این کار را بعد از مدرسه و قبل از آمدن پدر و مادرها انجام دهد. اگر کش رفتن اشیا، کار گروهی و با همدستی یکدیگر بوده است، با پدر و مادرهای کودکان دیگری که در این کار هم دست بوده اند صحبت کنید.

برای نمونه، یک راه‌حل شاید این باشد که همه والدین مربوطه، کودکانشان را از بیرون رفتن از خانه منع کنند و پس از یک هفته در بعضی روزها به طور آزمایشی دوباره اجازه دهند بچه ها با هم بازی کنند. اگر دیگر مشکلی ایجاد نشد، دوباره اجازه دهید که همه با هم باشند و از منزل بیرون بروند؛ با این شرط که بدانند اگر دفعه دیگر هر یک از بچه ها این عمل را تکرار کرد، همه آنها برای مدتی طولانی از بازی کردن در بیرون از خانه محروم خواهند شد. کودک را در کلاس ها و برنامه های بعد از مدرسه، نام نویسی کنید.

در بسیاری از مدارس این امکان وجود دارد؛ ولی افزون بر آن، کلاس‌های آموزشی و ورزشی خارج از مدرسه نیز می توانند مفید باشند. با این روش، هم اوقات فراغت کودک پر خواهد شد و هم کودک مهارت های جدیدی را خواهد آموخت و در ضمن، از وقت خود لذت خواهد برد.

در نمونه مشابهی که ما می‌شناسیم، والدین، تیم فوتبالی از کودکان تشکیل دادند و یک مربی جوان را هم استخدام کردند که بر تمرین آنها نظارت داشته باشد. کودکی را که زودتر از شما به خانه می رسد، زیر نظر داشته باشید.

اگر فرزند شما قبل از اینکه شما از سر کار برگردید، به خانه می‌آید خیلی زود در زمانی که معمولاً باید به خانه برسد، به او تلفن کنید و پس از آن هم هر از گاهی تماس بگیرید. نه به شکل یک پلیس، بلکه به طوری که به او بفهمانید او برایتان مهم است و شما اودرا کنترل می‌کنید. زیرا یک پدر یا مادر مسئول هستید.

دادن شماره تماس به کودک

شماره تلفن خودتان و شماره تلفن های اضطراری دیگر را در اختیار کودک قرار دهید. قبل از اینکه خانه را ترک کنید، درباره نحوه گذراندن وقتش در خانه در مدتی که در خانه نیستید، با او صحبت کنید. منظور و انتظار خود را به روشنی به او بگویید و مراقب باشید که انتظاراتتان منطقی و معقول باشد - تکالیف شب، خوراکی، تلویزیون و وقتی به خانه برگشتید، ببینید آیا کودک طبق برنامه اش عمل کرده است یا نه و اگر به خوبی عمل کرده بود، او را تحسین کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات