پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

فن سیکلیدین

فن سیکلیدین فن سیکلیدین یا PCP در اواخر دهه ی ۱۹۵۰ به عنوان یک داروی بیهوشی ساخته شد؛ اما با گذشت زمان، به علت تولید عوارض جانبی چون علایم روان آشفتگی و گم گشتگی، مصرف آن در سال ۱۹۶۰ ممنوع اعلام شد و به عبارتی، به عنوان مو

فن سیکلیدین

فن سیکلیدین یا PCP در اواخر دهه ی ۱۹۵۰ به عنوان یک داروی بیهوشی ساخته شد؛ اما با گذشت زمان، به علت تولید عوارض جانبی چون علایم روان آشفتگی و گم گشتگی، مصرف آن در سال ۱۹۶۰ ممنوع اعلام شد و به عبارتی، به عنوان مواد مخدر در نظر گرفته شد.

این ماده به شکل پودر کریستالی سفید رنگ و قابل حل در آب است، اما در صورت ترکیب با دیگر مواد از شکل کریستالی به شکل آدامسی درآمد و از رنگ سفید به رنگ آجری تا قهوه ای تبدیل می شود. این ماده بعد از مصرف بسیار سریع، یعنی در عرض چند ثانیه تاثیر خود را نشان می‌دهد.

تاثیرات ظاهر شده به دو صورت است :

۱- در دوزهای پایین تر، به شکل احساس آرامش، مورمور شدن، کرختی و سستی است؛
۲- در دوزهای بالاتر، به شکل احساس جدایی، دوری و بیگانگی نسبت به محیط، بریده بریده صحبت کردن، عدم تعادل، افزایش انرژی، قدرت و محبت، خیره شدن، حرکات سریع چشم، آتاکسی، توهمات شنوایی، فراموشی، تغییر اشکال هندسی و احساس شناور بودن می باشد.

 تاثیر این ماده ۴ - ۶ ساعت طول می‌کشد و تغییرات رفتاری و خلقی ظاهر شده به علت سوء مصرف مواد عبارتند از :

  • اضطراب
  • افسردگی
  • خشونت و پرخاشگری
  • از خطرناک ترین عوارض سو مصرف PCP می توان مرگ و خشونت را نام برد.

این ماده وابستگی جسمانی ایجاد نمی‌کند، اما وابستگی روانی آن بسیار شدید است. اسامی خیابانی PCP عبارت است از : گرد گرد فرشته، سوپرگراس و فن سیکلیدین.

فن سیکلیدین یک داروی بیهوش کننده ی تجزیه ای با اثرات توهم زایی است که به طور شایع موجب بروز سوء ظن و تهاجم غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

ماری جوانا

شایان ذکر است که این دارو با ماری جوانا یا تنباکو کشیده می‌شود؛ اما به صورت خوراکی، تزریقی یا استنشاقی نیز به کار برده می‌شود. صورت‌های دیگر مصرف به شکل انفیه و یا از هر غشای مرطوبی چون واژن، رکتوم و چشم قابل حل و مورد مصرف قرار می‌گیرد. فن سیکلیدین در مقادیر پایین به عنوان یک مهار کننده ی سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کند و باعث تاری دید، بی حسی و عدم هماهنگی می‌شود. اما در مقادیر بالا باعث افزایش فشارخون، مهار تنگی تنفسی، گیجی، اغما و مرگ می شود. عوارض شدید روانی ناشی از مصرف زیاد این ماده عبارت اند از : دلیریوم، اختلالات خلقی و توهم.

LSD
توهم زای کلاسیک مصنوعی و بسیار قوی LSD نام دارد که در سال ۱۹۳۵ تماشای شیمیدانی به نام آلبرت هافمن آلمانی تصادفا شناسایی شد. این داروی توهم زا معمولاً به صورت خوراکی مصرف می گردد و اثرات این دارو در ظرف ۱ تا ۲ ساعت ظاهر شده و ۸ تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد که شامل توهمات بینایی، شنوایی و تغییر شکل محیط و تصویر بدن است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات