پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

علائم اضطراب کدامند؟

علائم اضطراب ممکن است در تعداد، شدت و فرکانس، بسته به فرد متفاوت باشد. در حالی که تقریبا هرکس اضطراب را در برخی از نقاط زندگی خود تجربه کرده است، اکثر مشکلات زندگی اضطراب درازمدت را ایجاد نمی کنند.

علایم اضطراب کدامند؟

علائم اضطراب ممکن است در تعداد، شدت و فرکانس، بسته به فرد متفاوت باشد. در حالی که تقریبا هرکس اضطراب را در برخی از نقاط زندگی خود تجربه کرده است، اکثر مشکلات زندگی اضطراب درازمدت را ایجاد نمی کنند.

اضطراب ممکن است علائم روانی و فیزیولوژیکی را ایجاد کند.

خطر اضطراب منجر به افسردگی می تواند حتی منجر به آسیب فردی شود، به همین دلیل بسیاری از خطوط تلفن پیشگیری از خودکشی 24 ساعته است. 

اثرات رفتاری اضطراب ممکن است شامل خروج از موقعیت هایی باشد که موجب اضطراب یا احساسات منفی در گذشته شده است. اثرات دیگر ممکن است شامل تغییرات در الگوهای خواب، تغییرات در عادت روزانه ، افزایش یا کاهش مصرف غذا و افزایش تنش های حرکتی (مانند ضربه پا) باشد. 


اثرات عاطفی اضطراب

اثرات عاطفی اضطراب ممکن است شامل مواردی همچون "احساس غم و اندوه، نگرانی، مشکل در تمرکز ، احساس تنش یا پرش، پیش بینی بدتر شدن، تحریک پذیری، بی حوصلگی، انتظار برای علائم (و وقوع) خطر،  احساس خالی شدن ذهن ، کابوس و همچنین رویاهای بد، وسواس در مورد احساس، سندرم آشنا بودن وقایع غیر آشنا، احساس تاسف در ذهن، و احساس اینکه همه چیز ترسناک است باشد.
 

اثرات شناختی اضطراب ممکن است شامل افکار در مورد خطرات احتمالی مانند ترس از مرگ باشد. برای مثال، ممکن است ترس آن را داشته باشید که درد قفسه سینه ، یک حمله قلبی کشنده باشد یا اینکه درد شدیدی در سر شما نتیجه تومور یا آنوریسم است. شما احساس ترس شدید در مورد مرگ دارید یا شاید فکر کنید آن ترس بیشتر از حد طبیعی است یا نمیتواند از ذهن شما خارج شود.

علائم فیزیولوژیکی اضطراب عبارتند از:

سردرد ، پارستزی ، سرگیجه ، علائم گوارشی مانند درد شکم، تهوع ، اسهال ، سوء هاضمه ، دهان خشک  یا بولوس، احساس تشنگی ،علایم تنفسی مانند تنگی نفس و یا تنفس تند ، علایم قلبی مانند ، تاکی کاردی یا درد قفسه سینه ، علایم عضلانی به عنوان مثال خستگی ، لرزش ، و یا گرفتگی عضلانی ،علایم پوستی، مانند خشکی پوست، و یا خارش ،علایم دستگاه تناسلی مانند تکرر ادرار ، احساس اورژانس در ادرار کردن ، رابطه جنسی دردناک یا ناتوانی جنسی .

برای درمان اضطراب از دارو و رواندرمانی استفاده میکنیم.

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات