پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آموزش برنامه ای

آموزش برنامه ای  این نوع آموزش مبتنی بر اصول روانشناسی کنشگر می باشد و نخستین بار توسط اسکینر ارائه شده است.  1- دراین نوع آموزش مطالب درسی به مراحل کوچک (از حدود یک جمله تا یک پاراگراف) تقسیم می شوند. این مطلـب بر اصول ش

آموزش برنامه ای 

این نوع آموزش مبتنی بر اصول روانشناسی کنشگر می باشد و نخستین بار توسط اسکینر ارائه شده است. 

1- دراین نوع آموزش مطالب درسی به مراحل کوچک (از حدود یک جمله تا یک پاراگراف) تقسیم می شوند. این مطلـب بر اصول شکل دهی و زنجیره کردن رفتار مبتنی است. 
2- از یادگیرندگان خواسته می شود تا در کلیه مراحل یادگیری شرکت فعال داشته باشند. 
3- یادگیرنده بلافاصله پس از دادن هر پاسخ از نتیجه کارخود آگاه می شود و پاسخهاي درست تقویت می گـردد. بنـا بـه گفته اسکیز : روشهای مرسوم آموزش، روشهای ناقصی هستند چون در این روشها یادگیرندگان را به فعالیت وا نمی دارند و از اصول مهم دیگر یادگیری مانند تقویت استفاده نمی کنند.

مراحل تهیه آموزش برنامه ای 

1- تهیه مقدمات 
الف) انتخاب واحد درسی : در نوشتن آموزش برنامه ای، پیش از هرچیز انتخاب واحد درسی یا موضوع آمـوزش ضـروری است. بهتر است موضوعات آموزش برنامه ای مختصر و دقیق باشند. 
ب) تهیه ریز مواد واحد درسی : بهترین راه تهیه ریز مواد درسی استفاده از جدول مشخصات است. 
پ) تعیین هدفهای نهایی آموزشی در قالب هدفهای رفتاری 
ت) تعیین آمادگی یا رفتارهای ورودی مورد نیاز و تهیه آزمون تشخیصی 
ث) تهیه آزمون مربوط به رفتارهای نهایی : دی چکو پیشنهاد کرده است که بهتر اسـت پـیش از مطالعـه برنامـه هـر دو آزمون مربوط به رفتارهاي ورودی (سنجش آغازین) و رفتارهای نهادی (سنجش عملکرد) به یادگیرندگان داده شود. 

2- برنامه نویسی 
مهمترین اقدام در تهیه مطالب آموزش برنامه ی تهیه اجزاء موضوع درس یا مراحلی است که یادگیرنده در حین یادگیری باید طی کند. درزبان آموزش برنامه ای به این مراحل قاب گویند. در شکل دهی رفتار به این مراحل تقریـب هـای متـوالی می گویند. 

هرقاب شامل چهار قسمت است : 

1- محرکات اینها توضیحاتی هستند که متن قاب را تشکیل می دهند. 
2- اشاره ها سرنخ هایی هستند که یادگیرنده را در دادن پاسخ درست هدایت می کنند. 
3- پاسخها : اینها مطالبی هستند که یادگیرنده باید آنها را در جاهای خالی قاب بنویسید یا جوابهایی هستند که باید بـه سوال یا سوالهای متن قاب بدهد. 
4- مطالب اضافی : اینها قاب را خواندنی و جالب می سازد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات