پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شیوه های ابراز خشم

شیوه های ابراز خشم برخی افراد وقتی خشمگین می شوند، احساس خشم و عصبانیت خود را به درستی ابراز می کنند و بعضی نیز آن را سرکوب می کنند و به عبارتی آن را قورت می دهند.

شیوه های ابراز خشم

برخی افراد وقتی خشمگین می شوند، احساس خشم و عصبانیت خود را به درستی ابراز می کنند و بعضی نیز آن را سرکوب می کنند و به عبارتی آن را قورت می دهند.

در واقع انسان ها در 4 طبقه و دسته متفاوت در برخورد با خشم (به شیوه ناسالم) مواجه م

جسمانی کننده ها

این افراد با خشم برخورد انفعالی دارند و آن را به بدن خود منتقل می کنند. آن ها احساس خشم خود را آشکارا نشان نمی دهند و از بیم آنکه مبادا مورد تأیید و تصدیق دیگران واقع نشوند، بروز نداده و آن را پنهان می کنند. این افراد خشم شان را به شکل میگرن، سردرد، کولیت، ورم مفاصل بروز می دهند. 

خود مجازات گرها

این افراد خشم خود را به احساس گناه تبدیل می کنند. آن ها به دلیل اینکه خشمگین شده اند، بر خود خشم می گیرند. در نتیجه خشم خود را بروز نمی دهند و به جای آن با کنترل ابراز خشم، از میزان عزت نفس خود می کاهند. مثلاً پرخوری یا گرسنگی کشیدن عمدی، افراط در می گساری، افراط در خرید کردن و خوابیدن که می توانند از میزان عزت نفس بکاهند.

منفجر شونده ها

این افراد پرخاشگری مدیریت نشده دارند و خشم خود را به شکل خصمانه، به صورت کلامی یا جسمانی بروز می دهند. مانند یک آتشفشان منفجر می شوند و به هر کس که پیرامونشان قرار گیرد، هجوم می برند.

آنان خشم را در خود نگه می دارند و بعد ناگهان با هر دلیلی آن را بر سر هر کسی که قرعه به نامش بیفتد، تخلیه می کنند. به عبارتی دیگر، به
جاي ابراز عصبانیت، آن را سرکوب می کنند و بعد بر سر اشخاصی که گناهی ندارند، خالی می کنند. در بسیاری موارد از خشم انفجاری به منظور ایجاد رعب و سلطه جویی استفاده می شود. این همان رفتاری است که آن را نشانه تیپ الف یا سنخ A می دانند و با بیماری قلب و عروق در ارتباط است.

مخفی کننده ها

این افراد مثل منفجر شونده ها، خشم مدیریت و کنترل نشده دارند. با این تفاوت که مخفی کننده ها معمولاً خشم خود را متوجه کسی که سبب ساز خشم آنها شده می
کنند اما به طور غیرمستقیم، آن طور که به لحاظ اجتماعی مشکلی حاصل نشود. مخفی کننده ها به خاطر بی اعتدالی هایی که در حق آنها روا شده، مترصد تلافی هستند اما به
شکلی اجتماعی و در ابعاد ملایم بروز می دهند (مثل دیر رفتن سر جلسه، طعنه زدن). آنان خود را قربانیان زندگی ارزیابی می کنند.

برخی از روانشناسان معتقدند افکار انسان می تواند باعث راه اندازي و ایجاد احساسات شود یعنی افکار و بایدهای مثبت، احساسات مثبت و افکار منفی، احساسات منفی من جمله خشم و عصبانیت را ایجاد می کند. به اعتقاد اپیکتوس، عواطف انسان زاده افکار اوست. افکار و بایدهای مخرب و منفی همانند ویروس های کامپیوتر می مانند. همانطور که اگر از سیستم کامپیوتر به خوبی محافظت نشود، ویروس ها به آن راه می یابند و آن را از کار می اندازند. اگر از ذهن انسان مراقبت کافی به عمل نیاید، افکار و باورهای منفی مثل ویروس آن را از کار می اندازند و فرد از نظر احساسی آشفته شده و به هم می ریزد.

بنابراین آنچه که مهم است این است که با این افکار مسموم و منفی آشنا شویم و ببینیم که آیا این افکار جایگاهی در باورهای ذهنی ما دارند یا نه.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات