پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چرا باختن موضوع مهمی است؟

چرا باختن موضوع مهمی است؟ بچه ها از سن پایین متوجه می شوند که برای بردن و پیروز شدن، همواره جایزه می گیرند و این برای کودکان لذت بخش است بر عکس هنگامی که کودکان در زمان بازی و یا حرکت ورزشی موفق نمی شوند، موجب دلخوری، خشم

چرا باختن موضوع مهمی است؟

بچه ها از سن پایین متوجه می شوند که برای بردن و پیروز شدن، همواره جایزه می گیرند و این برای کودکان لذت بخش است بر عکس هنگامی که کودکان در زمان بازی و یا حرکت ورزشی موفق نمی شوند، موجب دلخوری، خشم و عصبانیت او می شود و کودکان خردسال توانایی کمی در مقابله با احساس یاس دارند. 

عواملی که موجب رنج باختن در کودك می شوند عبارتند از :

۱- خلق و خوی کودك : بعضی از کودکان هیجانات مختلف را شدیدتر از سایر کودکان درك و تجربه می کنند. 

۲- فشارهای روانی خانواده : هرگونه شرایط اضطراب آوری که احتمال نادیده گرفتن احساسات کودك را به همراه داشته
باشد، مثل تولد نوزاد جدید – مرگ اقوام. 

۳- عامل فرهنگی : عاملی دیگر این است که ابتدای دوران کودکی به آنان تفهیم کنیم که حتما باید در رقابتهای مختلف زندگی پیروز و برنده باشند. 

۶ گام تا پیروزی : 
۱- حمایت و قدردانی از احساسات کودك
۲- آگاهی نسبت به توانایی های کودك
۳- انجام بازی های گروهی و مشارکتی در برنامه روزانه
۴- رهبری و هدایت
۵- پذیرش باخت کودك
۶- تاثیر بر تلاش کودك و نه نتیجه بازی

بازي هایی که روحیه تعاوت و مشارکت را بالا می برند،

عبارتند از : 

۱- با همکاری فرزند خود به یک بادکنک به طور متناوب ضربه بزنید. دقت کنید تا چه مدت می توانید آن را در هوا نگه دارید. (برای کودك ۵-۳ سال) 
۲- با کمک کودك خود سعی کنید با استفاده از مکعب های بازی، یک برج بسازید و دقت کنید تا چه اندازه می توانید برج بلندتری بسازید (برای کودکان ۶-۳ سال)
۳- با کمک فرزند خود سعی کنید توپ های کوچکی را در حلقه بیاندازید و دقت کنید که با هم چند نمره می آورید (برای کودکان ۶-۴ سال) 
۴- چنانچه فرزند شما علاقه دارد عضو تیم فوتبال یا یک تیم ورزشی شود سعی کنید مربی و باشگاه های برای او انتخاب کنید. (برای کودکان ۶-۴ سال)



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات