پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

خانه ای با هیجانات سالم

خانه ای با هیجانات سالم چنانچه هدف شما آگاهی بیش تر از احساسات فرزندتان است و قصد دارید روشهای سالم برون ریزی خشم خود را کنترل کرده، رفتار خود را الگویی براي فرزندتان قرار دهید :  ۱- علت خشم خود را پیدا کنید. ۲- تا ۱۰ بشما

خانه ای با هیجانات سالم

چنانچه هدف شما آگاهی بیش تر از احساسات فرزندتان است و قصد دارید روشهای سالم برون ریزی خشم خود را کنترل کرده، رفتار خود را الگویی براي فرزندتان قرار دهید : 
۱- علت خشم خود را پیدا کنید.
۲- تا ۱۰ بشمارید.
۳- اجازه دهید فرزندتان احساسات خودش را برای شما شرح دهد.
۴- عصبانیت خود را فراموش کنید. 
۵- مدتی به پیاده روی و قوم زدن بپردازید. 
۶- به کودکان کمک کنید تا احساس خشم را در خود بشناسد و دریابند که رفتار افراد نشات گرفته از احساسات درونی آنهاست. 
۷- انعطاف پذیری باشید. 
۸- به کودکان حق بدهید که در مواردی عصبانی شوند، اما رفتارهای خشونت آمیز را بپذیرند.
۹- چنانچه کار خطا و اشتباهی انجام دادید، عذرخواهی کنید.
۱۰- خود را جاي فرزندتان قرار دهید و از دید او به موقعیت نگاه کنید.
۱۱- شیوه های مسالمت آمیز بیان خشم را به فرزندتان بیاموزید. 

همواره به خاطر داشته باشید: 

۱- علت اصلی عصبانیت ناکامی است. 
۲- پرخاشگری ناشی از احساس ضعف و درماندگی است. 
۳- چنانچه هر یک از والدین و یا سایر اعضا خانواده نتواند خشم خود را با روش هاي غیر پرخاشگرانه ابراز دارند، کودکان نیز شانسی برای یادگیری این مهارت نخواهند داشت.

والدین می توانند پرخاشگری کودك را به وسیله ابراز توجه، رسیدگی به کودك و آموختند شیوه های سالم و قابل قبول رسیدن به هدف، کاهش داده، باعث آرامش و ارتقاء توانایی درونی او شوند. عموما پرخاشگری در کودکان زیر پنج سال بصورت امری عادی و معمولی دیده می شود و این برای والدینی که باآن روبرو می شوند سخت و گاهی غیر قابل تحمل است. درسنین پیش ازدبستان کودکان بطور معمول هنوز نمی دانند که چگونه باید بایکدیگر تعامل کرده و کنار بیایند پس بهنگام بازی ممکن است؛ بر سر هر چیز دیگری بایکدیگر درگیر شوند و اعمال خشونت آمیزي ازخود نشان دهند .

دلایل پرخاشگري در کودکان بشرح زیر می باشد :

- بروز ترس درکودکان : گاهی اوقات دلیل پرخاشگری کودکان در ترسهایشان نهفته است. زمانی که کودکان از نزدیکانش احساس طرد شدگی میکنند ممکن است. این حس خود را با عصبانیت نشان دهند.

- ناتوانی درانجام کارهایی که، به، آنها محول میشود یا خود شان میخواهند انجام دهند : کودکان زیر 5 سالی که، هنوز درحال مهارت آموختن است؛ ممکن است؛ کاری را بدون کمک دیگران نتوانند انجام دهند و این حس ناتوانی باعث بروز خشم و پرخاشگری درکودکان میگردد.

- خستگی و یا گرسنگی کودکان : برخی مواقع تنها علت عصبانیت کودکان خستگی و گرسنگی میباشد. آنها نمی دانند دراین زمان چه باید بکنند بنابراین با دعوا، خشم و فریاد احساساست خودشان رابروز می دهند. چیزی که در این زمینه اهمیت دارد این است، که، کودکان به مرور زمان و با پیشرفت مهارتهای کلامی میتوانند بر خشم خود غلبه؛ کرده و در5 سالگی مهارتهای کلامی آنها تا حد زیادی پیشرفت میکند و باگذشت زمان کودکان یاد می گیرند که، به جای داد و فریاد و پرخاشگری ازکلمات و حرف زدن به منظور حل مسایل شان استفاده نمایند. به؛ آنها بیاموزید که، ازطریق حرف زدن و بحث درباره مساله و مشکلشان نتیجه بهتری میتوان گرفت تا بواسطه پرخاشگری و اعمال خشونت آمیز. 

از کودکان خود بخواهید درمقابل رفتارهای پرخاشگری خودشان حتماً معذرت خواهی کنند، حتی اگر مجبور باشید خودتان آنها رانزد فرد آسیب دیده ببرید و تا زمانی که، عذرخواهی کنند، صبر کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات