پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شایع ترین عوامل جدایی میان زوج ها

این امر که زوج ها مدام شروع به دعوا کردن و آشتی کردن بکنند امر غیر عادی ای نیست ، تا اینکه یک روز آنها برای همیشه از هم جدا میشوند .

دلالیل جدایی زوجین


تصور کنید ، شما چند سالی است که ازدواج کرده اید . زندگی شما تا دو سال ابتدای آن خوب پیشرفته است اما به تدریج روابط شما و همسرتان سردتر شده است . شما میدانید که اوضاع میان شما و همسرتان خوب پیش نمیرود . آخرین باری که با او حرف زدید او بسیار بی احساس ، سرد و بی میل با شما رفتار کرد . مثل همیشه انتظار دارید که اوضاع باز هم مثل قبل شده و همه چیز به فراموشی سپرده شود . اما این بار ، یک روز به خانه و میبینید که وسایل او ناپدید شده ، لباس هایش در کمد نیست ، و یک نامه خداحافظی روی میز پیدا میکنید که در آن درباره اینکه در اوایل ازدواجتان چقدر همه چیز فرق میکرده اما دیگر اوضاع عوض شده پیدا میکنید . این یک نامه جدایی است .

آیا بنظرتان این سناریو ممکن است برای زندگی شما هم اتفاق بیفتد ؟


این امر که زوج ها مدام شروع به دعوا کردن و آشتی کردن  بکنند امر غیر عادی ای نیست ، تا اینکه یک روز آنها برای همیشه از هم جدا میشوند . برای همین نباید مشکلات زناشویی خود را نادیده بگیرید ، از کجا معلوم ؟ شاید زندگی شما هم رو به فروپاشی باشد !
بیایید باهم به برخی دلایل اصلی جدایی میان همسران و زوج ها بپردازیم و امیدوار باشیم که بتوانیم از اشتباهات دیگران درس بگیریم.


1- خیانت


خیانت یکی از طرفین ، که میتواند به دلایل زیادی اتفاق بی افتد ، یکی از شایع ترین و مهم ترین دلیل از بین رفتن و نابودی ازدواج میان زن و شوهرها می باشد . دلایل زیادی برای خیانت یکی از طرفین به دیگری وجود دارد ؛ اما از مهم ترین دلایل آن میتوان به خشم ، بد رفتاری و کم اهمیتی یکی از طرفین به دیگری ( کمبود عاطفه ) و برآورده نشدن نیاز های افراد اشاره کرد.
اکثر خیانت ها ابتدا به عنوان یک دوستی پاک و بدون هیچگونه چشم داشتی اتفاق می افتد . خیانت ، ابتدا یک خیانت عاطفی است که بعدا منجر به خیانت جسمی و فیزیکی میشود .


2- پول و مسائل مالی


به قول معروف ، پول حلال مشکلات است .
تغییرات مسائل مربوط به امرار و معاش ، مانند تغییر در میزان درآمد سرپرست خانواده ، از آنجایی که باعث کاهش و افت کیفیت زندگی خانواده میشود ، میتواند تاثیر زیادی در روابط بین زوجین داشته باشد .
همچنین هنگامی که یکی از سرپرستان خانواده ، بخصوص اگر مادر خانواده باشد ، پول بیشتری از دیگری در می آورد و درآمد بیشتری دارد ، این امر میتواند تاثیر بسزایی در برهم خوردن روابط دوستانه افراد داشته باشد.
 پول واقعا میتواند اکثر چیزها را تغییر دهد . این تکه های کاغذ میتوانند هم باعث پیشرفت یک زندگی شوند ، هم باعث شوند بی رحمانه به نابودی کشیده شود .


3- اولویت ها و علایق متفاوت


شاید پیش از ازدواج به این نتیجه رسیده باشید که وجه اشتراک های زیادی با یکدیگر دارید ، اما علایق و اولیت ها ، مانند هر عامل دیگری در افراد ، مانند سن ، رنگ مو ها و چهره افراد ، میتوانند به مرور زمان تغییر کنند و این تغییرات میتوانند هم افراد را به یکدیگر نزدیک تر کنند ، هم باعث شوند که دو نفر از یکدیگر فاصله بگیرند .
علت بسیاری از طلاق هایی که میان افراد صورت میگیرد همین است . آنها پس از مدتی هرچند طولانی ، ممکن است متوجه شوند که با یکدیگر تفاهم ندارند .


4- کمبود معاشرت


معاشرت کردن و گپ زدن با شریک زندگیتان یکی از عوامل مهم در هر ازدواجی است و ناتوانی در این امر ، میتواند باعث سرد شدن رابطه افراد و فاصله گرفتن از یکدیگر شود که این امر ، از همه جهت روی ازدواج شما تاثیر منفی خواهد گذاشت .
همچنین ، ارتباط مثبت داشتن با طرفتان لازمه یک ازدواج موفق و پایدار است . داد زدن بر سر همسرتان ، صحبت نکردن به میزان کافی در طول روز ، استفاده از الفاظ رکیک ، همه و همه عادت های نامناسبی در ایجاد ارتباط هستند که باید حتما برطرف شوند .


5- آماده نبودن برای زندگی مشترک


تعداد بسیار زیادی از زوج ها حین طلاق گرفتن  بر این باورند که در سنین پایین ، وقتی تصمیم به ازدواج گرفته اند ، از بسیاری از مسائل یک زندگی مشترک آگاهی نداشته اند و برای یک زندگی مشترک آماده نبوده اند . آمار طلاق در سنین بیست تا بیست و پنج سالگی بیش از بقیه سنین است .
تقریبا نیمی از طلاق ها در ده سال اول زندگی ، بخصوص در سال های چهارم تا هشتم زندگی مشترک افراد اتفاق می افتد .


ازدواج هیچگاه آسان نیست .


حتی زوج هایی که زندگی کاملا ایده آلی دارند نیز ممکن است سرانجام ازدواجشان به دادگاه ختم شود . برای همین بهتر است هرچه زودتر مشکلاتی که بین شما و همسرتان به وجود می آید را برطرف نمایید .
پیش از اینکه تصمیم به طلاق بگیرید ، و به این نتیجه برسید که اوضاع دیگر از کنترل خارج شده و دیگر راه چاره ای وجود ندارد ، سعی کنید تمام تلاش خود را برای حفظ ازدواجتان بکار بگیرید و به راحتی تسلیم نشوید . با اینکار ، حداقل میدانید که پیش از اقدام به انجام آخرین کار ، تمام تلاش خود را کرده اید و همه ی راه حل ها را امتحان کرده اید .

بهترین راه برای حل مشکلات زناشویی مراجعه به متخصص روانشناسی بالینی برای زوج درمانی است. 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات