پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

جستجوی اعتماد به نفس واقعی

جستجوی اعتماد به نفس واقعی اگر اعتماد به نفس ما بر پایه کارهایی باشد که خوب انجام می دهیم تنها خود را محدود کرده ایم و تنها بعضی اوقات اعتماد به نفس داریم؛ ولی اعتماد به نفس واقعی احساسی است که باید از کارهایی که می دانیم

جستجوی اعتماد به نفس واقعی

اگر اعتماد به نفس ما بر پایه کارهایی باشد که خوب انجام می دهیم تنها خود را محدود کرده ایم و تنها بعضی اوقات اعتماد به نفس داریم؛ ولی اعتماد به نفس واقعی احساسی است که باید از کارهایی که می دانیم خوب انجام میدهیم فراتر رود.

گاهی ما با خود میگوییم اگر فلان شغل یا شرایط را داشته باشیم مطمئناً اعتماد به نفس خواهیم داشت و شرایط نیز بهتر بود ولی حالا چون شغل و .... را ندارم پس این دو را نیز نخواهم داشت و گاهی اوقات حتی وقتی با چیزی که میخواهیم میرسیم احساس بهتری نداریم در نتیجه حقیقت اعتماد به نفس واقعی چیست؟ اعتماد به نفس واقعی ربطی به رویدادهای ظاهری زندگی شما ندارد.

عتماد به خویش به خاطر آن چه انجام می دهیم با وجود نمی آید بلکه به دلیل باورتان به توانایی درون خود است که ما را قادر به انجام آنچه می خواهیم می کند. اعتماد به نفس واقعی همیشه از درون سرچشمه می گیرد نه از بیرون. از تعهدی که به خود داریم ناشی می شود. تعهدی که هر چه را میخواهیم و ضروری است انجام خواهیم داد تا به خواسته های خود برسیم.

باور به قابلیت انسانی خویش

اعتماد به نفس، باور به قابلیت انسانی خویش است، این که با هر آنچه در زندگی پیش آید روبه رو شویم بتوانیم از عهده ی آن برآییم. این حس تمایل به عمل کرده است فرقی نمی کند با چه روبه رو شویم در هر صورت تلاش خواهیم کرد تا آن را به دست آوریم. اگر حس اعتماد به نفس را فقط محدود به دستاوردهای خود در زندگی کنیم خود را برای عدم اعتماد به نفس آماده کرده ایم. نهایتاً ما نمیتوانیم بازتاب جهان را به اهداف و رویاهایمان کنترل کنیم تنها چیزی که توان کنترل آن را داریم و باید به آن اعتماد داشته باشیم تعهد و اعتمادمان به توانایی خود برای انجام هر امر ضروری در جهت رسیدن به آرزوهای خود است.

اگر اعتماد با خود را بر پایه وجود خود بنا میکنیم هیچ کس و هیچ شرایطی نمیتواند آن را از شما بگیرد. احساس اعتماد به نفس ما از اراده و تصمیم خودمان سرچشمه می گیرد.

چگونه از تضعیف خود دست برداریم و به خواسته ها و آرزوهای خود اطمینان کنیم.

زمانی که دست از تلاش برای دست یابی به آرزوهای خود بر می داریم. زمانی است که خللی در اعتماد به نفس ما ایجاد شده است و اینجاست که به خود اعتماد نداریم. ما باید یک چیز را در شرایطی که چیزی را نمی دانیم خوب بدانیم و آن این است که دست از تلاش برنمیداریم.

ما باید مطمئن باشیم حتی در صورتی که کار اشتباه انجام دادیم یا شکست خوردیم بازهم تالش خواهیم کرد. باید قبل از رسیدن به موفقیت شکست را تجربه کنیم چون اعتماد به نفس واقعی بر این اعتقاد بنا نمی شود که بدانیم همیشه موفق هستیم بلکه مبنی بر تمایل ما به تالش با وجود احتمال شکست است. بعضیها منتظرند که کاری را شروع کنند و اولین بار آن را بینقص انجام دهند و تا زمانی که بتوانند آن را بی نقص انجام دهند عملًا هیچ کاری نمیکنند و این غرور است. برای موفقیت باید کاری بکنیم و مدتی در انجام آن ناموفق باشیم و بعد شروع به کسب موفقیت کنیم ولی قبل از آن باید شکست را تجربه کنیم. اگر برای شروع کاری جدید و یا تلاش برای تحقق رویاهایمان منتظریم تا احساس اعتماد به نفس بیاییم تا ابد در انتظار خواهیم ماند. هر چه بیشتر تلاش برای تحقق رویاهایمان را به تعویق بیندازیم اعتماد به نفس کمتری خواهیم داشت و هراس از اینکه آنچه را می خواهیم هرگز به دست نیاوریم شدیدتر می شود.

به این ترتیب بدون اینکه آگاه باشیم خود را تضعیف کرده ایم و هر چه بیشتر از انجام کارهایی که واقعاً میخواهیم طفره رویم بی تحرکتر خواهیم شد و ترس باعث میشود تا خشکمان بزند و اعتماد به نفسمان بیشتر از بین میرود. پیامد دیگر به تعویق انداختن آرزوها این است که خود را مشروط دوست خواهیم داشت یعنی به خود اعتماد میکنیم و احساس خوبی خواهیم داشت اگر فلان شرایط ایجاد شود اما تا آن موقع احساس من به خود مطلوب نخواهد بود. عزت نفس محصول جانبی اعتماد به نفس است اما اگر برای رسیدن به احساس خوب حس اعتماد به خود را به تعویق بیندازیم در حق خود ظلم کرده ایم؛ نه تنها خودمان نباید چنین کنیم بلکه دیگران نیز نباید با ما چنین کنند. پس به جای تفکر درباره ی  وقتی واقعاً احساس خوبی نسبت به خود خواهم داشت که اگر ... را با همین حالا نسبت به خود احساس خوبی دارم زیرا ... جابه جا کنیم احساس بهتری به ما دست میدهد. هر لحظه که به خاطر موقعیتتان به خود میبالید قدرتتان را برای برداشتن قدم بعدی به سوی رشد و ترقی افزایش می دهید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات