پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چگونه همین حالا اعتماد به نفس به خویشتن را بنا کنیم

چگونه همین حالا اعتماد به نفس به خویشتن را بنا کنیم اولین قدم جهت ایجاد اعتماد به نفس این است که وانمود نکنیم که بیش از آنچه واقعاً به خود اعتماد داریم از خود مطمئن ایم. یعنی با خود در مورد مسائل واقعی مثل نادیده گرفتن روی

چگونه همین حالا اعتماد به نفس به خویشتن را بنا کنیم

اولین قدم جهت ایجاد اعتماد به نفس این است که وانمود نکنیم که بیش از آنچه واقعاً به خود اعتماد داریم از خود مطمئن ایم. یعنی با خود در مورد مسائل واقعی مثل نادیده گرفتن رویاهایمان نرسیدن به آنها و مسائلی از این است با خود صادق باشیم.

از آرزوهای کوچکتر شروع کنیم تا بتوانیم اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم. سپس به سمت آرزوهای بلند پروازانه تر که نیاز به اعتماد به نفس بیشتری هستند برویم. اگر اکنون آرزویی ندارید که شما را به حرکت و تلاش وا دارد احتمالا دست از رویاهای خود شسته اید زیرا 
مطمئن نیستید که بتوانید به آنها جامه عمل بپوشانید و از همه مهمتر این روش آسانتر است؛ ولی باید بدانید این ترس عادی است و در همه وجود دارد ولی نباید گذشت این ترس شمارا عاجز کند. اعتماد ما به خودمان باید بر مبنای این باور باشد که به رغم ترسهایمان تلاش کنیم و در راه هدفهایمان گام به گام پیش رویم. هیچ گاه منتظر این نباشید که ترسهایتان به طور کامل از بین روند و سپس برای رسیدن به آرزویتان تلاش کنید زیرا این ترسها محدودتان میکنند بهترین کار این است که با آگاهی از ترستان شروع به  فعالیت و تلاش کنید. هر چه آرزویتان بزرگتر باشد ترستان نیز بزرگتر خواهد بود. 

تفاوت خودبینی و اعتماد به نفس : اعتماد به خود یعنی خود را باور داشتن ولی خودبینی یعنی لزوم اثبات برتری خود نسبت به دیگران. افراد خود بین نه تنها به خود اعتماد ندارند بلکه خودبینی همیشه راهی برای جبران احساس خود کم بینی آنهاست. افراد خودبین هنگامی که بی وقفه راجع به شخصیت بزرگ خود صحبت میکنند تنها سعی میکنند تا خودشان را متقاعد کنند. وقتی حتی اولین قدم برای رسیدن به آرزویتان را برمیدارید احساستان نسبت به تواناییهایتان و محدودیتهایتان تغییر میکند و حس توانستن به مرور زمان با برداشتن هر قدم جایگزین میشود باعث ایجاد حس مثبت و جلب اعتمادتان نسبت به خود میشود.

چرا ترک عادت خود کم بینی دشوار است؟

بعضی افراد به دلیل این که در شرایطی که اکنون دارند احساس امنیت می کنند و از شرایط جدید ترس دارند ترجیح میدهند به همان شیوه ی قبلی زندگی کنند این طبیعت بشر است که از انجام کاری که در آن تخصص دارد لذت ببرد حال این تخصص میتواند خود کم بینی یا هر چیز دیگری باشد. یکی دیگر از دلایل این است که افراد همیشه عذر دائمی برای تنبلی خود خواهند داشت. هنگامی که می
گویید همه چیز روبه راه است همه از شما انتظار عملکرد خوب را دارند ولی اگر بگویید افسرده اید یا دچار بحران هستید کسی از شما انتظار عملکرد خوب و موفقیت آمیز را ندارد. در این حالت بازندهی بزرگ خود شما هستید.

مهارت در کسب ۳ نوع اعتماد به نفس

در حالت کلی ۳ نوع اعتماد وجود دارد : 
۱- اعتماد رفتاری
۲- اعتماد عاطفی
۳- اعتماد معنوی

۱- اعتماد رفتاری : یعنی اعتماد به توانایی خود در عمل کردن و به نتیجه رساندن امور زندگی؛
۲- اعتماد عاطفی : اطمینان به توانایی شما در هدایت و رهبری زندگی عاطفی شماست یعنی بدانید چه احساسی دارید، از نظر احساسی در زندگی انتخاب صحیح داشته باشید، خود را از ناراحتی حفظ کنید و بدانید که چگونه یک ارتباط سالم و ماندگار را به وجود آورید.
۳- اعتماد معنوی : این اعتماد مهمترین است. اعتماد معنوی باور شما به این که بودن شما دلیلی دارد که همان هدف ۷۰ سال زندگی یا بیشتر بر روی زمین است. بدون اعتماد معنوی مشکل است دو نوع دیگر را پرورش داد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات