پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

بروز اختلالات رفتار

بروز اختلالات رفتار علائم از فشار روانی ای ناشی می شوند که از توانایی فرد برای اداره آن فراتر می باشد. توانایی اداره فشار روانی، تابع متمایز شدن است : هر چه شخص بهتر تمایز یافته باشد، ارتجاعی تر و روابطش انعطاف پذیرتر و با

بروز اختلالات رفتار

علائم از فشار روانی ای ناشی می شوند که از توانایی فرد برای اداره آن فراتر می باشد. توانایی اداره فشار روانی، تابع متمایز شدن است : هر چه شخص بهتر تمایز یافته باشد، ارتجاعی تر و روابطش انعطاف پذیرتر و بادوام تر خواهد بود. هر چه شخص کمتر تمایز یافته باشد، کمترین فشار روانی باعث ایجاد علائم می شود. اگر تمایز را به رسش تنزیل دهیم، صورت‌بندی چیزی نخواهد داشت که به مدل آشنای آسیب پذیری به فشار روانی اضافه کند که می گوید بیماری زمانی بروز می یابد که آسیب‌پذیری فرد، در معرض بروز قرار گیرد. تفاوت در این است که تمایز نه تنها ویژگی افراد بلکه همچنین ویژگی روابط است. سطح پایه تمایز یک شخص عمدتا توسط درجه خودمختاری به دست آمده در خانواده اش تعیین می‌شود، اما سطح کارکردی متمایز شدن تحت تاثیر کیفیت روابط کنونی است. بنابراین، فرد تا حدی نابالغی که ترتیبی می دهد تا روابط سالمی را پرورش دهد نسبت به شخص به همان اندازه نابالغ که تنها است یا روابط ناسالمی دارد، در معرض خطر کمتری است. علایم وقتی ظاهر می‌شوند که ساعت اضطراب از توانایی نظام برای اداره آن فراتر می‌رود. آسیب پذیرترین فرد از لحاظ تنهایی و فقدان تمایز، بیشترین احتمال را برای جذب اضطراب در آن نظام و علایم دار است. برای مثال، یک بچه ۱۰ ساله با اختلال سلوک احتمال دارد که مثلثی ترین فرزند در آن خانواده باشد و بدین وسیله، به لحاظ هیجانی بیشتر درگیر تعارض میان والدین شود یا بیشتر تحت تأثیر تنش های یکی از والدین باشد.به عقیده بوئن، عامل زیربنایی در پیدایش مشکلات روانشناختی، همجوشی هیجانی است که از یک نسل به نسل بعدی منتقل می شود. هرچه همجوشی بیشتر باشد، فرد بیشتر توسط نیروهای هیجانی اولیه برنامه‌ریزی می‌شود، و نسبت به هیجانی بودن دیگران آسیب پذیرتر. اگر چه این امر همیشه واضح نیست، افراد معمولاً جفت هایی با سطوح برابر عدم تمایز را برمی‌گزینند. همجوشی هیجانی مبتنی بر دلبستگی اضطرابی می‌باشد که ممکن است به صورت وابستگی یا انزوا تظاهر یابد. هم شخص بیش از اندازه وابسته و هم شخص به لحاظ هیجانی منزوی، با واکنش دهی هیجانی نسبت به فشار روانی پاسخ می‌دهد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات