پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شرایط تغییر رفتار

شرایط تغییر رفتار  افزایش توانایی برای تفاوت قائل شدن میان تفکر و احساس و آموختن استفاده از آن توانایی برای حل مشکلات ارتباطی، اصل راهنما در درمان بوئنی است :

شرایط تغییر رفتار 

افزایش توانایی برای تفاوت قائل شدن میان تفکر و احساس و آموختن استفاده از آن توانایی برای حل مشکلات ارتباطی، اصل راهنما در درمان بوئنی است :

  • کاهش اضطراب و افزایش تمرکز شخص
  • توانایی دیدن نقش خود در فرآیند های میان فردی
  • مکانیزم اولیه تغییر می باشد
  •  موتور محرکه معالجه درک است، نه عمل. ب

نابراین، دو مورد از مهمترین عناصر درمان بوئنی، ممکن است برای هر کسی که مقدمتا درباره فنون فکر می‌کند، مشخص نباشد. جو جلسات و موضع درمانگر برای به حداقل رساندن حساسیت پذیری طراحی می‌شوند. درمانگران سوالاتی می پرسند تا بازتاب شخصی را تقویت کنند و به جای اینکه به گفتگوهای خانوادگی دامن بزنند - که گرایش نامیمون هیجان‌ زدگی بیش از حد را به همراه دارد - این سوالات را در هر زمان از یک نفر می پرسند. چون مراجعان تنها کسانی نیستند
که به لحاظ هیجانی به گرفتاری‌های خانواده پاسخ می‌دهند، درمانگران بوئنی تلاش می‌کنند واکنش دهی خود را کنترل کنند و از مثلثی شدن اجتناب نمایند.

البته، گفتن این مسئله از عمل کردن به آن آسان تر است. مثلثی شدن به معنای جانبداری کردن است. هر زمانیکه انگیزه ها، به رفتار هر فرد نسبت داده می‌شوند شوهر سلطه جو است، آگاهی از فرآیندهایی که از افراد فراتر می‌رود، از دست می‌رود. بجای طرفداری آتشین آشکارا یا به شکل دیگر، درمانگران با واداشتن افراد به فهم تفاوت‌های موجود بین آنها، نسبت به مثلثی شدن مقاومت می‌کنند. و از آنجایی که سرزنش کردن یکدیگر، چیزی است که در گام نخست، حل مشکلات را مشکل می‌سازد، افراد تشویق می شوند تا به نقش‌های خود در فرآیند نگاه کنند. بوئن از بیشتر درمانگران نظام ها، در اعتقاد به اینکه تغییر معنادار، مستلزم حضور کل خانواده نیست، متفاوت است. او در عوض اعتقاد داشت که تغییر، توسط افراد یا زوج‌هایی آغاز می‌شود که قادر به تاثیر گذاشتن بر بقیه خانواده هستند. درمان می‌تواند به عنوان پیش رفتن از درون به بیرون توصیف شود. تمایز خود، که به عنوان یک فرایند شخصی و فردی آغاز می‌شود ابزاری برای تغییر شکل روابط - و کل نظام خانواده می باشد.

ممکن است درمان، مستلزم حضور کل خانواده نباشد، اما مستلزم یک آگاهی از کل خانواده است. یک خانواده درمانگر ممکن است دو والد و پسر اسکیزوفرنیک آنها را درمان کند، اما برای این واقعیت که والدین از نظر هیجانی از خانواده‌های پدری شان بریده اند، چندان اهمیتی قائل نباشد. بریدن والدین از گذشته، توانایی‌ آنها را برای متوقف کردن تمرکز بر مشکلات پسرشان تحلیل می برد؛ دوباره، درمان بی تاثیر خواهد شد.

بخشی از فرآیند تمایز خویشتن، برقراری رابطه شخصی با هر کسی در خانواده گسترده است. ممکن است قدرت این پیوند‌ها مرموز به نظر می رسد به ویژه برای افرادی که به عنوان وابسته به گره های خانوادگی، به سلامت خود فکر نمی‌کنند. کمی انعکاس، آشکار می‌کند که افزایش تعداد روابط مهم، یک فرد را قادر خواهد ساخت تا انرژی هیجانی خود را پخش کند. به جای متمرکز کردن سرمایه یک فرد بر یک یا دو رابطه خانوادگی، این سرمایه در چندین رابطه پخش می‌شود. فروید در یک سطح درون روانی، عقیده مشابهی داشت. فروید در مقاله پروژه روانشناسی علمی مدل عصب شناختی خود را از ذهن توصیف کرد. ذهن نابالغ، خروجی های نیروگذاری های روانی کمی برای هدایت انرژی روانی دارد، و از این رو انعطاف پذیری یا ظرفیت کمی برای تاخیر انداختن پاسخ. از سوی دیگر، ذهن بالغ مسیرهای زیادی برای پاسخگویی دارد که انعطاف پذیری بیشتری را حاصل می‌کند. عقیده بوئن در مورد افزایش شبکه خانوادگی هیجانی شبیه مدل فروید است، با وضوح بیشتر.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات