پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان بوئنی با زوج ها

درمان بوئنی با زوج ها  جوهره زوج درمانی، آن است که با هر دو طرف در تماس بمانید بدون اینکه به آنها اجازه دهید شما را در درون مثلث خویش بکشند. در عمل، بوئن با هر فرد به طور جداگانه در ارتباط خواهد بود، هر بار یکی. اغلب با کس

درمان بوئنی با زوج ها

 جوهره زوج درمانی، آن است که با هر دو طرف در تماس بمانید بدون اینکه به آنها اجازه دهید شما را در درون مثلث خویش بکشند. در عمل، بوئن با هر فرد به طور جداگانه در ارتباط خواهد بود، هر بار یکی. اغلب با کسی که کارکرد بهتر یا انگیزه بیشتری دارد، شروع می‌کند.

او سوالاتی خالی از جدل می پرسد، از وقایع سر در می‌آورد و به احساسات توجه می‌کند. اما او هر سوال را چار چوب بندی خواهد کرد تا به جای تشویق بیشتر به ابزار احساسات، شناخت را تحریک کند. هدف او، فراخوانی و شنیدن ادراکات و عقاید هر همسر، بدون جانبداری از هر یک از آنها بود. جانبداری کردن، افراد را از آموختن کنار آمدن با یکدیگر دور می کند.

اما وقتی احساسات فراتر از تفکر می‌روند، بهتر است سوالاتی پرسیده شود که زوج ها را به فکر کردن بیشتر، احساس کردن کمتر، و به صحبت کردن با درمانگر به جای صحبت کردن با یکدیگر با وادارد. زوج هایی که برای سالها راجع به موضوعات قدیمی مشابه بحث کرده اند، اغلب از بین بردن به اینکه نخستین باری که واقعاً یکدیگر را می شنوند، زمانی است که به صحبت همسرانشان با یک درمانگر گوش می‌دهند، حیرت زده می‌شوند. وقتی شما مشغول برنامه‌ریزی برای پاسخ خودتان نباشید، شنیدن آسانتر است. اگر همه افراد دیگر در آرام کردن چیزها با ناکامی مواجه شوند، فوگارتی دیدن همسران در جلسات جداگانه را توصیه می کند. بر خلاف باور رایج، مشکلات را تنها با صحبت کردن راجع به آنها حل نمی کنند. اگر آنها را به حال خود بگذارید، مایلند به طور بی ثمری بحث کنند، مسئولیت را به گردن هم بگذارند، و به جای مذاکره، شکایت کنند. تغییر، مستلزم صحبت کردن و گوش کردن است. از آنجا که همه مردم دنیا تمایل دارند بیشتر به نقش دیگران در مشکلات توجه کنند، فنون خاصی لازم است تا به اعضای خانواده کمک شود به فرآیند تعاملاتشان توجه کنند، نه فقط به محتوای آنها؛ تا نقش خویش را در این فرآیند در یابند و فقط دیگران را سرزنش نکنند؛ و سرانجام تغییر کنند. گوئرین، داستان جابجایی را به عنوان وسیله‌ای برای کمک به اعضای خانواده برای دستیابی به فاصله کافی توصیه کرد تا نقش های خود را در نظام خانواده دریابند. داستان جابجایی درباره خانواده های دیگر با مشکلات مشابه است.

مثلاً، به زوجی که بیش از حد یکدیگر را محاکمه می‌کنند و به حرف هم گوش نمی دهند، می‌توان گفت : نفهمیدن حرف یکدیگر باید ناکام کننده باشد. سال گذشته زوجی را دیدم که انگار نمی‌توانستند  از بحث کردن دست بردارند و به حرف یکدیگر گوش بدهند. تنها پس از آنکه من آنها را از هم جدا کردم و آنها چند جلسه به طور انفرادی، به آنچه که دیگری در دل داشتند، بیرون ریختند، به نظر رسید که ظرفیت گوش کردن به آنچه که دیگری در حال گفتنش را دارا می باشند. جابجایی همچنین می تواند برای چارچوب بندی پرسشهای مربوط به فرآیند استفاده شود تا از ایجاد پاسخ های دفاعی اجتناب کند. به جای اینکه در کشمکش ناراحتی و خشم از فردی بپرسیم که آیا می‌تواند بر این احساسات چیره شود و دست به کار تغییر امور گردد که ممکن است این احساس را در آنها ایجاد کند که گویی احساساتشان انکار می شود درمانگر می تواند این چنین سوال کند : آیا فکر می کنی کسی هرگز بر همه این خشم و ناراحتی مسلط می‌شود؟ یا به جای اینکه بپرسیم چرا کسی نتوانسته است کاری را به سرانجام برساند و با این سوال او را تدافعی کنیم، درمانگر می‌تواند بپرسد: فکر می‌کنی چه چیزی قدم برداشتن برای انجام این کار را برای افراد این همه مشکل می سازد؟



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات