پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آیا شما به زوج درمانی نیاز دارید؟

شاید تصمیم برای رفتن به جلسات زوج درمانی برایتان قدم بزرگ و کار سختی بنظر برسد . شاید بخاطر اینکه این کار به آن معناست که بپذیرید که اوضاع زندگی شما آنقدر که انتظار میرفت و فکر میکردید عالی پیش نمی رود ، که معمولا کاری سخت

شرایط مراجعه به جلسات زوج درمانی


شاید تصمیم برای رفتن به جلسات زوج درمانی برایتان قدم بزرگ و کار سختی بنظر برسد . شاید بخاطر اینکه این کار به آن معناست که بپذیرید که اوضاع زندگی شما آنقدر که انتظار میرفت و فکر میکردید عالی پیش نمی رود ، که معمولا کاری سخت و تا حدی ترسناک است و اگر ندانید که در جلسات زوج درمانی چه اتفاقی و می افتد و در کل این جلسات شامل چه چیزهایی است ، ممکن است احساس معذب بودن و سردرگمی برایتان به همراه داشته باشد .
معمولا زوج ها ، به مراجعه کردن به یک مشاور زوج درمانی به عنوان گزینه آخر و آخرین راهکار پیش از طلاق و جدایی نگاه میکنند و در این حین ، از نظر هردوی آنها ممکن است اینکار راهکار خوب و مناسبی باشد اما نسبت به نتیجه بخش بودن بی اطمینان باشند .
از این رو ، ما بخشی از مواردی که ممکن است در این نوع جلسات برای شما مفید باشد را گرد آوری کرده و در ادامه ی مقاله به آنها پرداخته ایم . فراموش نکنید که هرچه زود تر به این جلسات مراجعه کنید بهتر است پس بدون ترس و نگرانی به یک مشاور مراجعه کنید و مشکلات و سوالات خود را مطرح کنید .
مواردی که زوج ها اغلب برای رفع آنها به جلسات زوج درمانی مراجعه میکنند شامل موارد زیر است :


از بین رفتن اعتماد طرفین


یکی از شایع ترین دلایلی که افراد و زوج ها به جلسات زوج درمانی مراجعه میکنند ، کمبود اعتماد میان طرفین است . از بین رفتن و کم رنگ شدن اعتماد میان زوج ها ، ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد که شایع ترین آنها اغلب شامل خیانت جنسی یا عاطفی یکی از زوجین و خبر دار شدن طرف مقابل ، یا دروغ گفتن های مکرر افراد به یکدیگر ، یا افسردگی باشد .

عدم معاشرت با یکدیگر


ممکن است تنها مشکل همسرتان مشغله های فکری باشد ، اما شما دائما حس میکنید که اونسبت به شما بی اهمیت است ، یا ممکن است حس کنید که از او دور شده اید و از حال درونی او بی خبرید و نمیدانید از نظر عاطفی ، همسرتان در چه شرایطی به سر میبرد .
معمولا یکی از شایع ترین نتایج زوج درمانی این است که پس از آن ، افراد احساس نزدیکی بیشری به یکدیگر پیدا میکنند و کیفیت و حتی زمان معاشرت کردن و گپ و گفت آنها افزایش می یابد . یک مشاور حرفه ای میتواند به شما ابزار ها و روش هایی پیشنهاد کند تا با همسرتان ارتباط بهتری برقرار کنید ، خواسته های او را بشنوید و او را بهتر درک کنید .


وقتی نمیدانید چه مشکلی وجود دارد


برخی اوقات در روابط این شرایط پیش می آید که شما میدانید در رابطه تان مشکلی وجود دارد ، آن را با تمام وجود حس میکنید اما نمیدانید دقیقا مشکل کار و دلیل آن چیست . جلسات زوج درمانی ، نه تنها برای حل کردن مسائل بین افراد مناسب است ، بلکه برای شناسایی آنها نیز استفاده میشود .
برای مثال ، چیزی در ازدواج شما تغییر کرده اما نمیتوانید آن را بیان کنید . یا با همسرتان دیگر مثل قبل احساس راحتی نمیکنید و حتی دلیل این حس را نیز نمیدانید . یا با تمام وجود شکافی بین خودتان و او احساس میکنید اما نمیدانید که دلیل این احساس چیست .
اینها اغلب نشانه های اولیه برای مشکلات بزرگتر آینده به شمار میروند . در این موارد ، هیچ یک از اعضا مقصر تمام و کمال این اتفاقات نیست . مطب مشاور زوج درمانی مکان مناسبی برای شروع به حل و رفع این مشکلات است .


ناتوانی در بیان مسائل و خواسته ها


شاید برای شما هم این شرایط پیش آمده باشد که میخواهید چیزی به همسرتان بگویید ، یا از او خواسته ای دارید اما نمیتوانید آن را بیان کنید .
برخی اوقات نتیجه زوج درمانی را میتوان از همان داخل اتاق مشاوره احساس کرد . این مکان میتواند تبدیل به مکانی امن و مناسب برای بیان آنچه که اغلب افراد نمیتوانند بیان کنند باشد . یک مشاور کارکشته ، با حضور گرم خود و احساس دوستی ای که به شما القا میکند ، به شما۷ کمک میکند ترس های خود را کنار گذاشته و مسائل را راحت تر با همسرتان در میان بگذارید .



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات