پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

جنسیت در فرآیند خانواده درمانی

جنسیت در فرآیند خانواده درمانی پژوهش‌ها روی نقش جنسیت در خانواده درمانی نیز یافته های مهمی را در ارتباط با درمان بالینی به بار آورده اند. نیوبری، الکساندر و ترنر توالی های ریز تبادلات بین درمانگر و مراجع را در نخستین مرحله

جنسیت در فرآیند خانواده درمانی

پژوهش‌ها روی نقش جنسیت در خانواده درمانی نیز یافته های مهمی را در ارتباط با درمان بالینی به بار آورده اند. نیوبری، الکساندر و ترنر توالی های ریز تبادلات بین درمانگر و مراجع را در نخستین مرحله از خانواده درمانی کارکردی بررسی کردند تا اثرات نقش های جنسی درمانگر و مراجع را بر رفتار هر یک در درمان بررسی نمایند.

آنها دریافتند که درجات و مداخلات حمایتی و ساختاری بین درمانگران مرد و زن نه در آموزش و نه در میزان استفاده در مورد مراجعان مرد و زن تفاوتی نداشت؛ با این حال، توالی های رفتار بین درمانگران و مراجعان تحت تاثیر جنسیت قرار داشتند. پدرها نسبت به مادرها به نحوی مثبت‌تر به مداخلات ساختاری پاسخ دادند و درمانگران زن به احتمال بیشتری نسبت به درمانگران مرد به دنبال استفاده از مداخلات حمایتی، پاسخ های حمایتی را از مراجعان زن و مرد دریافت می‌کردند.

جالب آنکه به دنبال پاسخ های حمایتی مراجع، درمانگران زن نسبت به درمانگران مرد، پاسخ های ساختاری تری نشان دادند. شیلدز و مک دانیل در پژوهشی روی جنسیت در نخستین مصاحبه که از یک رویکرد خانواده درمانی ساختاری راهبردی استفاده شده بود، به طور مشابه هیچ تفاوتی را در میزان اظهارات حمایتی توسط درمانگران مرد و زن نشان ندادند؛ اما آنها تفاوت هایی را در طرقی که اعضای خانواده به درمانگر بسته به جنسیت او پاسخ می‌دهند، یافتند. برای نمونه، اعضای خانواده در حضور درمانگر زن، عبارات تعارض آمیزتری را نسبت به هم به کار بردند.

در آخر، ورنر - ویلسون، پرایس، زیمرمن، مورفی در نوارهای ویدیویی را از جلسات خانواده درمانی تحلیل کردند تا نقش جنسیت را در کنترل مکالمه بررسی کنند و دریافتند که خانواده درمانگران تحت آموزش، صحبت مراجعان زن را سه بار بیشتر از مراجعان مرد قطع می کنند. با در دست داشتن این یافته های اولیه، تحقیق بر جنسیت به عنوان متغیری در فرایند خانواده درمانی به وضوح مسیری ثمربخش برای پژوهش های آتی است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات