پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

پل های سوخته

پل های سوخته  جیمز مک کولوگ در شیوه تجزیه و تحلیل رفتار شناختی روان درمانی خود، تاثیر احتمالی شکایات افسردگی مزمن بر روابط اجتماعی را توصیف می‌کند.

پل های سوخته

 جیمز مک کولوگ در شیوه تجزیه و تحلیل رفتار شناختی روان درمانی خود، تاثیر احتمالی شکایات افسردگی مزمن بر روابط اجتماعی را توصیف می‌کند.

به مرور زمان، فرد مبتلا به افسردگی شبکه‌های حمایت اجتماعی خود را بر باد می‌دهد چرا که از نظر دیگران برای غلبه بر علائمش به قدر کافی تلاش نمی‌کند. فرد افسرده آنقدر به چاه حمایتی خویش باز می‌گردد تا آن را بخشکاند. چنانکه افرادی که ممکن است زمانی احساس شفقت و دلسوزی داشته باشند، بالاخره از کوره در می روند. هنگامی این اتفاق رخ می‌دهد که افراد به این باور برسند که بیمار برای تغییر سرنوشت خود به اندازه کافی تلاش نمی‌کند، گویی نصایح به گوشش فرو نمی رود و یا اقدامات بیشتر بیهوده به نظر برسند تا ثمربخش. حامیان ممکن است چنین برداشت کنند که بیمار به دلیل نادیده گرفتن تلاش‌های قابل انجام و یا فرصت‌های قابل پیگیری، بسیار منفعل است.

پاسخ ها از اجتناب گرفته تا ابراز خشم و یا ناکامی متفاوت هستند. بیماران همواره متوجه این واکنشها نمی شوند اما منفی بافی که آنان را با احساس جریحه دار شدن و طرد شدن بر جای می‌گذارد، درک می کنند. راهبرد مک کولوگ به بیماران کمک می‌کند تا بین اعمالشان نسبت به سایرین، نگرش هایی که آن اعمال رهنمون می‌شوند، و پیامدهای تجربه شده ایشان ارتباط برقرار کنند. برای مثال، هنگامی که بیماران از تغییر سرنوشت خود ناامید هستند و در این باره به دیگران شکوه می کنند، ممکن است در پاسخ مساعدت، دلگرمی، درک و یا حمایتی دریافت نکنند. با استفاده از تمرین یادداشت‌برداری روزانه و گفتگو بیمار ترغیب می شود تا پاسخ فعلی را با واکنش دلخواه از طریق سایرین مقایسه کند. هنگامی که پاسخ مطلوب به دست نیامده است، بیمار تشویق می شود تا بررسی کند که چگونه نگرش و اعمالش می توانند مسئول این واقعه باشند. سپس، به روشی پویا به بیمار کمک می‌شود تا نگرش و پاسخ رفتاری را شناسایی کند که بیشتر احتمال دارد وی را به پیامد دلخواه برسانند. برای مثال، اگر بیمار خواهان حمایت یک دوست جهت مقابله با احساس تنهایی است، به جای گله گزاری و شکایت، رفتار موثرتر ممکن است دعوت از دوست مورد نظر برای رفتن به سینما باشد.

در عوض رفتاری توام با احساس درماندگی، بایستی برخوردی حساب شده برگزیده شود تا به هدف نائل شد. با این راهبرد، بیماران تشویق می شوند تا به جای تکیه بر برانگیختگی افکار و اعمال با هیجانات متاثر از افسردگی، روش و نگرش همنوایی را انتخاب کنند که به بهبود تعاملات اجتماعی آنان کمک می کنند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات