پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

فقدان حمایت اجتماعی

فقدان حمایت اجتماعی  به دلایل بسیار گوناگون، مبتلایان به بیماری‌های شدید روانی اغلب ممکن است خود را تنها و فاقد حمایت خانواده و دوستان بدانند.

فقدان حمایت اجتماعی

 به دلایل بسیار گوناگون، مبتلایان به بیماری‌های شدید روانی اغلب ممکن است خود را تنها و فاقد حمایت خانواده و دوستان بدانند.

برای مثال، علائم ممکن است بیمار را از تشکیل رابطه با سایرین باز دارد. به علاوه، ممکن است بیمار احساس طبیعی بودن کند و بدین ترتیب، از تماس با کسانی که می‌توانند به هنگام نیاز حمایتش کنند، کناره گیری نماید. گاهی فقدان حمایت ناشی از کشمکش ها و یا تعارضات در رابطه است. در برخی موارد، ممکن است حمایت از جانب سایرین وجود داشته باشد اما بیمار سراغی از آنها نگیرد چرا که درباره آن روابط است. تحریف شده‌ای دارد، فاقد مهارت های بین فردی است، از بیمار بودن احساس خجالت و یا ناراحتی می‌کند، و یا از وجود حامیان احتمالی که به مدد آنها نیازمند است، آگاهی ندارد. افزایش حمایت اجتماعی با ارزیابی عقاید بیماران درباره پذیرش کمک از جانب سایرینرآغاز می شود.

ارزش خود اتکایی

طرحواره های مربوط به ارزش خود اتکایی و یا استقلال ممکن است از دستیابی به منابع کمک جلوگیری کنند. افکار خودآیند منفی، منجمله پیش‌بینی‌ها درباره نیات بدخواهانه دیگران و یا امکان طرد، نیز ممکن است از جستجو و یا قبول حمایت دیگران ممانعت به عمل آورد. می توان از شیوه های استاندارد تجزیه و تحلیل منطقی جهت ارزیابی صحت این افکار و یا بررسی فواید و مضرات حفظ طرحواره های خوداتکایی که برقراری ارتباط با دیگران را منع می کنند، استفاده کرد. هنگامی که حمایت خانواده در دسترس نباشد، درخواست حمایت از دوستان، گرو‌ه‌های خودیاری، موسسات مذهبی، و یا اعضای گروه درمانی ممکن است جانشین هایی باشند که در نظر گرفته می‌شوند. مداخلات فعال سازی رفتاری و یا برنامه ریزی فعالیت می توانند درتعیین نحوه برخورد با سایرین به بیماران کمک کنند. می‌توان فعالیت‌هایی را به عنوان تکالیف خانگی مقرر نمود که ممکن است به افزایش حمایت اجتماعی منجر شوند. شناسایی موانع شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی جهت اجتناب و یا مقابله با این موانع، شانس پیگیری برنامه از سوی بیمار را افزایش خواهد داد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات