پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

عادی‌سازی اختلال دو قطبی

عادی‌سازی اختلال دو قطبی  مبتلایان به اختلال دو قطبی به دلیل فعالیت ها و تجارب، فصول سال، سطح انرژی و وجود و یا فقدان عوامل تنش زای روانی - اجتماعی نوسانات عادی در خلق را تجربه می‌کنند. به علاوه، آنان از نوسانات خلقی خارج

عادی‌سازی اختلال دو قطبی

 مبتلایان به اختلال دو قطبی به دلیل فعالیت ها و تجارب، فصول سال، سطح انرژی و وجود و یا فقدان عوامل تنش زای روانی - اجتماعی نوسانات عادی در خلق را تجربه می‌کنند. به علاوه، آنان از نوسانات خلقی خارج از محدوده طبیعی خرسند هستند.

گرفتاری اغلب افراد مبتلا به این بیماری آن است که چگونه بین این دو مسئله افتراق قائل شوند. بیمارانی که حاضر به پذیرش این واقعیت نیستند که دچار بیماری توام با نوسانات خلقی شده اند، فراز و فرودهای هیجانی را کم اهمیت جلوه می‌دهند. آنان می‌گویند همه همینطورند پس در مورد من هم جای هیچ نگرانی نیست. آنان درست می‌گویند که همه دچار نوسانات خلقی می‌شوند، اما نادیده گرفتن همه چیز الاّ تغییرات شدید خلقی می‌تواند اشتباه محض باشد. گاهی بیمارانی که تشخیص خود را می‌پذیرند و مشتاقند تا در محدوده طبیعی خلق قرار بگیرند، تغییرات طبیعی در عاطفه را همچون شاخصی از آسیب شناسی سوء تعبیر می‌کنند. بیماران ممکن است کمی بترسند هنگامی که فکر می‌کنند دستیابی به یک شغل جدید، پیدا کردن یک دوست جدید و یا غلبه بر مشکلات مهم زندگی آنان را بیش از حد هیجان زده کرده است. آنان در لذت بردن از دستاوردها تردید می‌کنند. در منتهی الیه افسردگی، آنان ممکن است به خود اجازه ندهند تا غم منطقی و طبیعی همچون سوگ یک فقدان را احساس کنند چرا که می ترسند به یک افسردگی عمده منجر شود. چالش نظارت بر خود، عدم اطمینان از تجارب خویش و عدم اعتماد همیشگی به خویشتن جهت تفسیر صحیح تغییرات خلقی در میان مبتلایان به این بیماری شایع و عادی است. درمانگر می‌تواند به بیمار کمک کند تا با مجموعه علائم منحصر به‌ فرد افسردگی و مانیای خود آشنا شود تا بتواند نوسانات خلقی خود را بطور صحیح تری تفسیر نموده و در صورت لزوم برای کنترل علایم اقدام نماید.


عادی سازی افسردگی

 پیام‌های عادی سازی در درمان افسردگی شدید و یا مزمن موضوعاتی مشابه با سایر اختلالات شدید روانی دارند بیماران تنها نیستند، افسردگی شدید بخشی از طیف علائمی است که بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود آن را تجربه می کنند و می توان علایم را به طور موثری در درمان نمود. متخصصان بالینی می‌توانند یادآور شوند که افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های بشریت است. برای مثال، بر اساس یک مطالعه بزرگ و خوب طراحی شده معلوم شد که خطر تمام عمر ابتلا به هرگونه اختلال خلقی در حدود ۲۱% و خطر افسردگی یک قطبی در حدود ۱۷% است. دیگر اظهارات سودمند عادی‌سازی ممکن است موید ارتباط بین بیماری های طبی و افسردگی، تلاش‌های مفصل تحقیقاتی برای درک بهتر افسردگی و نتایج عموماً مثبت مطالعات رفتار درمانی شناختی برای این اختلال باشند. در بیماران دچار افسردگی مزمن و یا مقاوم به درمان ممکن است سودمند باشد که بیمار اطلاع پیدا کند اِزمان شایع است و راهکارهای متعدد دارو شناختی و شیوه های قدرتمند رفتار درمانی شناختی برای کمک به تلاش در راه بهبودی در دسترس هستند. درمان بیمار زن مبتلا به افسردگی مزمن بیانگر تلاش برای کمک به فردی است که تا پیش از آن، شکست‌های متعددی درمانی داشته است. فرآیند عادی سازی افسردگی با خودش افشایی برخی افراد شهیر که مبارزه موفقیت‌آمیز خود با این بیماری را تشریح کرده اند، تسهیل شده است. درمانگران می توانند در جلسات درمانی به این افراد اشاره کنند و مطالعه کتاب‌هایی که روایت شخصی در باره رهایی از دام افسردگی است را توصیه نمایند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات