پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مثلث ها

مثلث ها بیشتر مراجعان نگرانی های خود را به شکل خطی ابراز می‌کنند. ممکن است مشکل بچه ۴ ساله ای غیر قابل کنترل است.

مثلث ها

بیشتر مراجعان نگرانی های خود را به شکل خطی ابراز می‌کنند. ممکن است مشکل بچه ۴ ساله ای غیر قابل کنترل است.

یا همسر سابق که در خصوص حق سر زدن به بچه ها همکاری نمی کند. هرچند چنین شکایت‌هایی حاکی از آن است که مشکل در یک فرد منفرد نهفته است، اما بیشتر درمانگران فکر می‌کنند که باید در روابط دنبال مشکل بگردند. معمولاً به نظر می‌رسد بچه ۴ ساله غیرقابل کنترل والدین بی‌کفایتی در برقراری انضباط دارد، و همسران سابق که نامعقول هستند احتمالاً در این گیرودار طرف خود را می‌گیرند. و بنابراین درمانگر، خصوصاً خانواده درمانگر، احتمالا می خواهد بچه ۴ ساله را با والدینش ببیند و پدر خشمگین را با همسر سابق وی. فرض کنیم درمانگری که بچه ۴ ساله را همراه والدینش می‌بیند، متوجه می شود که در واقع مشکل اساسی نبود انضباط است. مادر شکایت می‌کند که دختر هیچ وقت چیزی را که به او می گوید انجام نمی‌دهد، پدر سرش را به علامت موافقت تکان می‌دهد، و کودک بی توجه به درخواست مادرش که آرام بنشیند در اطراف اتاق می دود. شاید والدین بتوانند از توصیه‌هایی در زمینه حدود نشستن استفاده کنند ۔ شاید. اما تجربه به ما می‌گوید کودکی که بدرفتاری می کند اغلب روی شانه های یکی از والدین نشسته است.

وقتی کودکان خردسال نافرمان هستند، معمولاً به آن معنی است که والدین آنها در مورد قواعد یا به اجرا گذاشتن آنها تعارض دارند. شاید پدر آدم منضبط و خشکی است. در این صورت، همسرش ممکن است احساس کند لازم است دو برابر سرسختی شوهر از دخترش محافظت کند، و بنابراین بیشتر به دوست و متحد کودک تبدیل می شود تا یک والد مسئول. برخی والدین آنقدر از دست هم عصبانی هستند که عدم توافق های آنها کاملاً آشکار است. اما برخی چندان باز نیستند. تعارض‌های آنها دردناک است اما آنها را در پیش خود نگه می دارند. ممکن است فکر کنند که رابطه شخصی آنها ربطی به درمانگر ندارد، یا شاید پدر تصمیم دارد که اگر زنش نحوه کار او را دوست ندارد پس به جهنم خودش انجام دهد! نکته اینجاست: مشکلات ارتباطی اغلب حالت مثلث دارد، اگر چه ممکن است همیشه واضح نباشد. نمونه نه چندان واضحی از پیچیدگی های مثلث ها اغلب در حالت طلاق والدین که بر سر حق ملاقات بچه ها منازعه دارند به چشم می خورد. اغلب طلاق ها به اندازه ای آزار و خشم ایجاد می کنند که قدری دشمنی بین همسران سابق اجتناب‌ناپذیر است. قدری چاشنی سالم احساس گناه والدین هم اضافه کنید احساس گناه و فرافکنی و آنگاه به فرمولی در مورد دعوا پیرامون اینکه چه کسی بچه‌ها را برای تعطیلات ببرد، نوبت کیست که لوازم ورزشی بخرد، و چه کسی هفته قبل بچه ها را دیر برد یا دیر برگرداند، می‌رسید. ملاقات زن و شوهران در حال دعوای سابق به ندرت احتمال دارد وجود مشکل بین این دو را تایید نکند، و با این همه حتی دو نفر که خیلی نسبت به هم خشمگین هستند سرانجام راهی پیدا خواهند کرد تا مسائل را حل کنند ۔ مگر اینکه نفر سومی اوضاع را به هم بریزد.

فکر می کنید وقتی پدر مطلقه نزد دوست دختر جدیدش از نامعقول بودن همسر سابقش گله می کند چه اتفاقی می‌افتد؟ همان اتفاقی می‌افتد که به هنگام شکایت فردی از فرد دیگر. دوست دختر با او همدردی می کند و گاه بی گاه او را وامی دارد تا با زن سابق خود محکم تر برخورد کند. در عین حال مادر هم به همان نسبت احتمال دارد دوستی داشته باشد که او را تشویق کند پرخاشگر تر شود. بنابراین به جای اینکه دو نفر به حال خود گذاشته شوند تا مسائل بین خود را حل کنند، یکی یا هر دوی آنها واداشته می شود تا تعارض را دامن بزند. مثلثی شدن معمولاً روابط را تثبیت می‌کند ۔ اما تعارض را هم در جای خود می خشکاند. آیا همه مشکلات ارتباطی شامل طرف سوم هم می شوند؟ نه، اما اکثر آنها بله.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات