پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان همجنسگرایی

همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با جنس موافق. این گرایش می تواند ذهنی یا رفتاری باشد‌

همجنسگرایی چیست؟


همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با جنس موافق. این گرایش می تواند ذهنی یا رفتاری باشد‌. در مدل ذهنی، تخیلات همجنس گرایی وجود دارد ولی رابطه واقعی با همجنس وجود ندارد؛ و در مدل رفتاری، هم تخیلات جنسی با همجنس وجود دارد و هم رابطه جنسی با او.
همجنس گرایی انواعی دارد. برخی انواع آن قابل درمان هستند و برخی دیگر غیر قابل درمانند.


انواع همجنس گرایی عبارتند از:

  •  مفعول شدن با همجنس: در این نوع فرد علاقه دارد همجنس عمل جنسی را با او انجام دهد. اگر این نوع همجنس گرایی در مرد اتفاق افتد درمان آن سخت است و اگر در زن اتفاق افتد درمان آن راحتتر است.
  • فاعل شدن با همجنس: در این نوع،  فرد علاقه دارد عمل جنسی را با همجنس انجام دهد. اگر این نوع همجنس گرایی در زن اتفاق افتد درمان آن سخت است و اگر در مرد دیده شود درمان آن راحتتر است.
  •  مفعول و فاعل شدن با همجنس: در این نوع، فرد علاقه دارد در رابطه جنسی گاهی فاعل باشد و گاهی مفعول. درمان این نوع همجنس گرایی بسیار سخت است.
  •  هم جنس گرایی همراه با دگر جنس گرایی: در این نوع، فرد علاوه بر داشتن رابطه جنسی با جنس مخالف، با همجنس نیز رابطه جنسی دارد. این نوع همجنس گرایی بیشتر از انواع ۱ و ۲ و ۳ درمان پذیر است.
  •  همجنس گرایی اولیه: در این فرد از ابتدای بلوغ جنسی گرایش جنسی فقط به همجنس داشته است. درمان این نوع همجنس گرایی بسیار سخت است.
  • همجنس گرایی ثانویه: در این نوع فرد در ابتدای بلوغ، گرایش جنسی به جنس مخالف داشته ولی بعد از مدتی و به عللی همجنس گرا شده است. درمان این نوع همجنس گرایی راحت است.
  • همجنس گرایی اجباری: در این نوع فرد به دلیل نبودن جنس مخالف و یا وجود محدودیت در ایجاد رابطه با جنس مخالف اقدام به ایجاد رابطه جنسی با همجنس می کند و یا فردی او را به این رابطه مجبور می کند. درمان این نوع همجنس گرایی راحتتر از انواع دیگر است.


درمان

برای درمان همجنس گرایی از روان درمانی تبدیلی که بر اساس درمان وجودی و شناختی رفتاری است استفاده می کنیم و گاهی داروها نیز مفید هستند.

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات