پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

زوج درمانی متمرکز بر هیجان

زوج درمانی متمرکز بر هیجان عقیده دارد که مشکلات ارتباطی در مجموع از انکار احساسات و نیازهای دلبستگی نشات می‌گیرند که چرخه های تعاملی منفی و الگوهای ارتباطی ناموثری را خلق می‌کنند.

زوج درمانی متمرکز بر هیجان

زوج درمانی متمرکز بر هیجان عقیده دارد که مشکلات ارتباطی در مجموع از انکار احساسات و نیازهای دلبستگی نشات می‌گیرند که چرخه های تعاملی منفی و الگوهای ارتباطی ناموثری را خلق می‌کنند.

مدل، این مسائل و چرخه های منفی را شناسایی می‌کند؛ به مراجعان کمک می‌کند تا هیجانات زیربنایی این چرخه ها را بپذیرند؛ در پذیرش موقعیت‌های همسران کمک می‌کند؛ و همسران را در جهت در میان گذاشتن نیازها و هیجانات به نحوی موثرتر در پرتو ایجاد راه حلها و افزایش صمیمیت تشویق می‌نماید.

زوج درمانی متمرکز بر هیجان، نسبت به گروه کنترل لیست انتظار، کارامدی بیشتری را نشان داده است و در بهبود سازگاری زناشویی از پیش تست تا پس تست در یک مطالعه با زوجین نسبتاً آشفته نسبت به BCT توان بالاتری داشت. و مطالعه روی والدین کودکان مبتلا به بیماری مزمن نشان داد که درمان زناشویی متمرکز بر هیجان نسبت به گروه کنترل لیست انتظار به نحوی موثر تر آشفتگی زناشویی را در پس درمان و ۵ ماه پیگیری کاهش داد.

با توجه به تکرار درمان متمرکز بر هیجان در برنامه‌های تحقیقاتی مختلف و مقابله کارآمدی آن نسبت به مدل های شناخته شده BCT، این مدل از توان بالقوه قابل توجهی در درمان مشکلات ارتباطی برخوردار است. در پایان، شواهدی برای استفاده از فنون درمان راهبردی در بافت زوج درمانی توسط گلدمن و گرینبرگ و دیویدسون و هوراث فراهم آورده شده است. گلدمن و گرینبرگ دریافتند که یک مدل درمان نظام‌مند تلفیقی به اندازه زوج درمانی متمرکز بر هیجان و بیشتر از یک گروه کنترل در لیست انتظار در تسکین مشکلات ارتباطی و بهبود شکایت‌های مطرح و رفته و رفع تعارض موثر بود. به علاوه، زوجین در درمان تلفیقی نشان دادند که نسبت به درمان زوجی متمرکز بر هیجان، بیشتر می‌توانند دستاوردهای درمانی را تا چهار ماه پس از درمان حفظ کنند.

دیویدسون و هورواث یک رویکرد زوج درمانی مختصر سه جلسه را بر پایه مدل MRI که دربرگیرنده بازسازی و مهار تعاملات همچنین تکالیف خانگی است، تدوین و آزمایش کردند. مدل زوج درمانی راهبردی محتضر در بهبود سازگاری ارتباطی، رفع تعارض و شکایت‌های مورد نظر نسبت به یک گروه کنترل در لیست انتظار از پذیرش تا شش هفته پیگیری پس از درمان موثرتر بود. این نتایج ابتدایی در حمایت از فنون راهبردی با زوجین پیشنهاد می کنند که پژوهش بیشتر در چنین رویکردهایی، پتانسیل گسترش میزان تحقیق مداخله زناشویی و زوجی را داراست.

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات