پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

از همجنسگرایی چه می دانید؟

همجنسگرایی  به گرایش و علاقه  جنسی و عاطفی شخصی، به شخصی همجنس می گویند.

همجنسگرایی چیست؟

همجنسگرایی  به گرایش و علاقه  جنسی و عاطفی شخصی، به شخصی همجنس می گویند. بطور کلی، عنوان گِی برای همجنسگرایان مرد، و لزبینیسم برای بیان گرایش یک زن به دیگری است و زنی که به زن دیگر گرایش داشته باشد عمدتا لزبین نامیده می شود.

آنچه که ما می دانیم و علم به آن دست یافته این است که افراد در انتخاب گرایش خود هیچگونه نقش و اراده ای ندارند.

همجنسگرایی در بین فرهنگ ها، ملیت ها و موجودات مختلف، حتی حیوانات پستاندار نظیر میمون ها و شیر ها دیده می شود.

نحوه برخورد با همجنسگرایی، در زمان ها و فرهنگ های مختلف، متفاوت بوده است. این گرایش جنسی در برخی موارد شامل پذیرفته شدن و بها دادن، مجازات شدن، سانسور و نادیده گرفته شدن، ممنوع شدن و شکنجه شدن بوده است.

دستاورد های علمی درباره گرایشات جنسی

ژنتیک

امروزه علم با مطالعه ی بسیاری از دوقلو های متولد شده به این نتیجه رسیده است که گرایشات جنسی ریشه ی ژنتیکی دارد.

برای مثال، احتمال آنکه یک مرد همجنسگرا، یک برادر همجنسگرا داشته باشد بیشتر از یک مرد با گرایشات طبیعی است، و همینطور احتمال داشتن یک خواهر همجنسگرا برای یک زن همجنسگرا بیشتر از یک زن با تمایلات جنسی متعادل می باشد.

در سال 1993، نتایج یک مطالعه در مجله ای علمی به ثبت رسید که طبق آن، خانواده هایی که افراد همجنسگرا در آنها وجود داشت، نشانه های اخلال گری در کرومزم X شان دیده می شد. نتایج این مطالعه باعث به وجود آمدن بحث هایی درباره وجود ژن همجسنگرایی در رسانه ها شد.

همچنین این مطالعه باعث مطرح شدن سرفصل هایی مانند ژن ( ابتلا به الکل )، که ادعا شد افراد توسط آن به الکل اعتیاد پیدا میکنند، و ژن ( جنگجویی و خشونت ) که افراد توسط آن دارای خلق و خو هایی مانند عصبانیت و خشمگینی میشدند به وجود آمد.

با این حال، ژن ها نمیتوانند کاملا رفتار ها و عادات ما را کنترل کنند. ژن ها تولید آمینو اسید ها را تنظیم می کنند و از ترکیب آمینو اسید ها، پروتئین ها به وجود می آیند. وجود یا کمبود پروتئین ها می تواند روی مواردی همچون نیاز یا ابتلا به الکل، یا تغییر حالات رفتاری مانند خشم تاثیر گذار باشد.

تاثیر بر چیزی، به هیچ وجه به معنای کنترل داشتن کامل بر روی آن نیست.

شرایط محیطی نیز، همانند ژنتیک می تواند نقش مهمی روی عادات و رفتار های ما داشته باشند.

برای مثال، اگر شما در خانواده و فرهنگی به دنیا آمده باشید که در آن مصرف نوشیدنی های الکلی غیر اخلاقی یا غیر قانونی باشد، احتمال اینکه دچار اعتیاد به الکل شوید، نسبت به افرادی که در این شرایط بزرگ نشده اند کمتر است. 

محیط و فرهنگی در آن قرار دارید، روی دیدگاه شما نسبت به همجنسگرایی تاثیر می گذارد.

در برخی فرهنگ ها و کشور ها همجنسگرایی پذیرفته شده است، در برخی دیگر، اگر چه خلاف عرف است اما تقریبا جا افتاده است، اما در برخی دیگر، اکثرا کشور های شرقی، همجنسگرایی به عنوان یک جرم بزرگ شناخته می شود، و احتمالا متخلفان تاوان آن را با جان خود پس می دهند.

واکنشات مغر

ساختار ها و واکنش های مغز ممکن است بر روی گرایشات جنسی افراد تاثیر بگذارد.

در سال 1991، مطالعه ای منتشر شد که در آن نشان داده شد که هیپوتالاموس ( بخش کنترل کننده هورمون های جنسی ) افراد همجسنگرا نسبت به افراد عادی متفاوت است. طبق این مطالعات، هسته بینابینی هیپوتالاموس این افراد سه برابر بزرگتر از هسته هیپوتالاموس افراد با گرایش جنسی طبیعی است.

 

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات