پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مقیاس های درجه بندی دانش آموزان

مقیاس های درجه بندی دانش آموزان  مشاهدات آموزگاران از کودکان می تواند با دستیابی به مقیاس درجه بندی دانش آموزان همراه باشد. این مقیاس ها قضاوت معلم یا احساس آنی کودک را در یک نمونه قابل سنجش ثبت می کند.

مقیاس های درجه بندی دانش آموزان

 مشاهدات آموزگاران از کودکان می تواند با دستیابی به مقیاس درجه بندی دانش آموزان همراه باشد. این مقیاس ها قضاوت معلم یا احساس آنی کودک را در یک نمونه قابل سنجش ثبت می کند.

برای مثال، از معلم خواسته می شود که درباره توانایی کودک در اجرای دستورالعملها بر اساس مقیاس پنج درجه ای قضاوت کند. نمره یک نشان‌دهنده ناتوانی و نمره ۵ نشان دهنده توانایی کامل کودک در اجرای دستورالعمل هاست. یک پروژه پژوهشی دانشگاه نورث وسترن بسیاری از روشهای تشخیص هویت را در انتخاب کودکان ناتوان در یادگیری مورد آزمایش قرار داد. نتایج این مطالعه ۵ ساله که روی ۲۱۷۶ کودک انجام گرفت نشان داد که قضاوت معلم در مورد ویژگی‌های رفتاری معین کودکان و تعیین کودکان ناتوان ویژگی‌های رفتاری معین کودکان و تعیین کودکان ناتوان در یادگیری از آزمون های عصبی، موج نگاری مغزی، چشم پزشکی و یا آزمون های روانی به کار گرفته شده معتبرتر است.

در این پروژه پژوهشی از معلمان شرکت کننده در خواست شد درباره ۲۴ نوع ویژگی رفتاری کودکان به توسط مقیاس پنج درجه ای نظر دهند. نمره یک نماینده پایین‌ترین سطح و نمره ۳ به مفهوم عملکرد متوسط و نمره ۵ نماینده بالاترین آن بود. معلمان قبل از اینکه این مقیاس را بکار برند طی یک جلسه مواد آن برایشان تبیین گردید تمام پرسش ها تعریف شد و پیشنهادهایی در جهت عینیّت داوری ارائه گردید و بدین طریق به مقوله های رفتاری زیر نمره داده شدند:

فهم و دریافت شنودی

۱. توانایی اجرای دستورات شفاهی
۲. فهم بحث کلاسی
۳. توانایی در به خاطر سپردن اطلاعات شنودی
۴. فهم معنای لغات

 زبان محاوره

۵. بیان کامل و درست
۶. توانایی در کاربرد لغات
۷. توانایی در یادآوری کلمات
۸. توانایی در ربط دادن تجربه
۹. توانایی در تنظیم افکار

جهت یابی

۱۰. سرعت عمل
۱۱. جهت‌یابی فضایی
۱۲. درک روابط
۱۳. فراگیری جهات

 رفتار

۱۴. همکاری
۱۵. توان سازماندهی
۱۶. توان سازش با موقعیت های جدید
۱۷. دقت
۱۸. پذیرش اجتماعی
۱۹. پذیرش مسئولیت ها
۲۰. انجام وظایف محوّله
۲۱. حضور ذهن

 حرکتی

۲۲. هماهنگی عمومی
۲۳. توازن
۲۴. توانایی به کار بردن افزارها

با توجه به این که بالاترین نمره در هر یک از عوامل فوق پنج است، بالاترین نمره کل این مقیاس ۱۲۰ خواهد بود. میانگین نمره کودکان بهنجار ۸۱ و میانگین نمره کودکان ناتوان در یادگیری ۶۱ می باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات