پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

طرحواره بی اعتمادی / بدرفتاری

طرحواره بی اعتمادی / بدرفتاری  افرادی که طرحواره بی اعتمادی / بدرفتاری دارند، بر این باورند که دیگران با کوچکترین فرصت از آنها سوء استفاده می کنند. به عنوان مثال به آنها آسیب می‌زنند، تحقیرشان می‌کنند، دروغ می‌گویند، بدرفت

طرحواره بی اعتمادی / بدرفتاری

 افرادی که طرحواره بی اعتمادی / بدرفتاری دارند، بر این باورند که دیگران با کوچکترین فرصت از آنها سوء استفاده می کنند. به عنوان مثال به آنها آسیب می‌زنند، تحقیرشان می‌کنند، دروغ می‌گویند، بدرفتاری می کنند، فریب می‌دهند یا آنها را از دست می اندازند.

توصیف دقیق ابعاد محتلف درباره طرحواره بی اعتمادی / بدرفتاری و راهبردهای درمان آن:

 افکار: دیگران به آنها به ضرر می‌رسانند، مردم شیطان صفت و دیگر آزارند، دیگران منتظر فرصتی هستند تا آنها را تمسخر و تحقیر کنند، مردم آنها را فریب می دهند، دیگران دروغ می‌گویند، اغلب با بدرفتاری از طرف دیگران مواجه خواهند شد.

هیجان و احساس: اغلب افراد در این شرایط دچار نگرانی، اضطراب و ترس می شوند.
واکنش و رفتار: افراد در واکنش به این طرحواره رفتارهایی مثل بدرفتاری، بی اعتمادی، قربانی شدن، مورد سوء استفاده قرار گرفتن، اجتناب از روابط صمیمی، گوشه‌گیری و صدمه زدن را بروز می‌دهند.

 نمره گذاری و سنجش طرحواره:
 

افراد دارای طرحواره بی اعتماد / بدرفتاری گزینه کاملاً درست و تقریباً درست را برای همه یا هر یک از ۵ سوال مرتبط با این طرحواره را انتخاب می‌کنند. مشاور باید در خصوص افکار، خاطرات، اتفاقات و تصاویر ذهنی مرتبط با هر یک از جملات و نوع واکنش مراجع نسبت به این شرایط اطلاعات بیشتری کسب نماید. هر اندازه هیجان این طرحواره شدیدتر باشد نشان دهنده حساسیت بیشتر مراجع نسبت به نشانه ها و رفتارهایی است که برای او معنای بی‌اعتمادی دارد. طرحواره بی اعتمادی در صورت درمان نشدن عاملی برای بدبینی و شک و ظن نسبت به فرد مقابل است و میزان رضایت مندی از زندگی را به شدت کاهش می دهد. البته مراجع ممکن است به علت مصرف دارو یا ماده مخدر نشانه‌هایی از این طرحواره را داشته باشد که باید تشخیص افتراقی از طریق کسب اطلاعات بیشتر از مراجع انجام شود. در صورت وجود این طرحواره، مراجع نسبت به هرگونه پیام کلامی و غیرکلامی مثل سوء استفاده مالی، احساسی، عاطفی، بدقولی، تهدید شدن و تمسخر واکنشهای متفاوتی ابراز می‌کند. این طرحواره می‌تواند نشانه‌ هایی از وجود اختلال شخصیت پارانوئید در مراجع باشد که باید مورد توجه بررسی قرار گیرد.

بهبود طرحواره بی اعتمادی / بدرفتاری:

بهبود این طرح واره مبتنی بر کسب مهارت در انتخاب افراد قابل اعتماد است. شخص بین افراد قابل اعتماد و غیرقابل اعتماد تمایز قائل می‌شود. در واقع به مراجع آموزش داده می شود تا ضمن شناسایی طرحواره خود نسبت به برقراری روابط آگاهانه اقدام کند. از اعتماد زیاد یا بی اعتمادی خودداری و به مرور به دیگران اعتماد کند. در صورت تشخیص اختلال شخصیت پارانوئید برحسب شدت این بیماری می بایست از دارودرمانی و روان‌درمانی به صورت همزمان استفاده نمود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات