پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مکمل بودن با همسر

مکمل بودن با همسر  مکمل بودن به تعاملی اطلاق می‌شود که ویژگی معرف هر رابطه است. در هرگونه ارتباط، رفتار یک فرد به رفتار دیگری پیوند خورده است. نماد یین و ینگ را که نیروهای مردانگی و زنانگی در جهان هستند به خاطر دارید؟ توجه

مکمل بودن با همسر

 مکمل بودن به تعاملی اطلاق می‌شود که ویژگی معرف هر رابطه است. در هرگونه ارتباط، رفتار یک فرد به رفتار دیگری پیوند خورده است. نماد یین و ینگ را که نیروهای مردانگی و زنانگی در جهان هستند به خاطر دارید؟ توجه کنید که چگونگی مکمل هم هستند و فضای یکسانی را اشغال می کنند.

روابط همانند آن هستند. چنانچه فردی تغییر کند، رابطه تغییر می‌کند. اگر مرد خرید خواروبار روزانه را بیشتر انجام دهد، احتمالاً زن این کار را کمتر انجام خواهد داد. خانواده درمانگران باید هر گاه که می‌شنوند کسی از دیگری شکوه می‌کند به مکمل بودن بیندیشند. برای مثال شوهری را در نظر بگیرید که می‌گوید همسرش نق می زند. همیشه به خاطر چیزی سراغم می‌آید، همیشه شکایت می‌کند.

از نگاه مکمل بودن، خانواده درمانگر باید فرض کند که شکایت زن تنها نیمی از الگوی تاثیر دوجانبه است. هرگاه فردی نق زننده تلقی شود، احتمالاً به آن معنی است که کسی عادلانه به نگرنی های او گوش فرا نداده است. به حرف‌هایش گوش داده نشده و او احساس خشم و بی‌پناهی می‌کند. تعجبی ندارد که دست به نق زدن می‌زند. چنانچه مرد به جای اینکه منتظر شکایت کردن زن بماند از احساس‌های او سوال کند، زن احساس می‌کند انگار او مراقبش است. یا حداقل احتمال دارد چنین احساسی بکند.

مکمل بودن به معنای آن نیست که فرد در رابطه خود یکدیگر را کنترل می‌کنند؛ بلکه به معنای آن است که بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند. یک درمانگر می‌تواند از طریق نشان دادن اینکه اعمال اعضای خانواده مکمل یکدیگر است به اعضای خانواده کمک کند از سرزنش کردن دست بردارند ۔ و احساس ناتوانی همراه با آن. هرچه بیشتر بزنی، بیشتر به تو بی توجه می شود. و تو هر چه بیشتر به او بی توجهی کنی، او بیشتر نق می زند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات