پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چطور با اضطراب مقابله کنیم؟

هنگامی که ما درباره نتایج احتمالی کار ها، مشغله های کاری ، کمبود وقت و یا مشکلات مالی بیش از حد نگران باشیم، این اضطراب و نگرانی باعث ایجاد اختلال در زندگی و کار ما میشود، درحالی که ممکن است حتی متوجه آن هم نباشیم

ترفند های رفع اضطراب

فکر و خیال بیش از حد ممکن است باعث مشکلاتی هرچند موقت مانند عصبانیت یا اختلال در کار هایمان شود، اما نگرانی و اضطراب بیش از حد میتواند بطور کل زندگی مارا فلج کند. هنگامی که ما درباره نتایج احتمالی کار ها، مشغله های کاری ، کمبود وقت و یا مشکلات مالی بیش از حد نگران باشیم، این اضطراب و نگرانی باعث ایجاد اختلال در زندگی و کار ما میشود، درحالی که ممکن است حتی متوجه آن هم نباشیم.

در این مقاله، راه هایی برای کنترل و کاهش میزان استرس و اضطراب برای شما گرد آوری شده است:

فراهم کردن اوقات فراغت

برای انجام اینکار، میتوانید فعالیت هایی از قبیل انجام تمرینات یوگا ، مدیتیشن، و گوش کردن به یک آهنگ ملایم انجام دهید یا میتوانید درباره برخی روش های ریلکسیشن مطالعه کرده و آنهارا پیاده کنید. داشتن اوقات فراغت باعث میشود زمان بیشتری صرف خودتان کرده  و از مشکلات دور باشید.

 وعده های غذایی سالم و منظم

به یاد داشته باشید که هرگز نباید وعده های غذایی را از زندگی خود حذف کنید. سعی کنید بجای مصرف غذا ها و خوراکی های ناسالم، غذا های سالم و انرژی زا و مفید مصرف کنید.

 پرهیز از نوشیدنی های الکلی و کافئین دار

این نوع نوشیدنی ها علاوه بر اثرات مضر دیگری که بر برخی اورگان های بدن شما دارند، میتوانند باعث تشدید اضطراب و استرس شما شده و این عارضه را وخیم تر کنند.

 خواب کافی

فراموش نکنید که حتما خواب کافی را به بدن خود برسانید. هنگامی که دچار استرس و اضطراب میشوید، بدن شما به میزان خواب بیشتری نیاز دارد.

از یک تا ده بشمارید.

شمارش اعداد از یک تا ده میتواند باعث افزایش حواس و ایجاد آرامش در شما شود. درصورت نیاز میتوانید اعداد را از یک تا بیست افزایش دهید.

به خودتان افتخار کنید.

وقتی میخواهید کاری انجام دهید، بجای اینکه هدفتان این باشد که آن کار را بصورت بینقص و تمام و کمال انجام دهید، سعی کنید تا جایی که توانش را دارید تلاش کنید و به نتیجه ای که بدست می آورید افتخار کنید.

 بپذیرید که شما نمیتوانید همه چیز را کنترل کنید.

سعی کنید این حقیقت را بپذیرید که محیطی که مارا احاطه کرده، افرادی که در اطراف ما وجود دارند و شرایطی که پیش می آید همیشه تحت کنترل و اختیار ما نیست. به مسائل واقع بینانه نگاه کنید: آیا شرایط به همان بدی است که شما تصور میکنید؟

 مثبت اندیشی را تمرین کنید.

سعی کنید افکار و نگرانی هایی که شما را احاطه کرده اند را با افکار مثبت جایگزین کنید. به مسائل با دید مثبتی نگاه کنید و هرگز خود را برای اتفاقاتی که مقصرشان نیستید سرزنش نکنید.

 خود را مشغول کنید.

کار های گروهی و فعالیت های مختلف تفریحی یا اجتماعی، مهمونی ها و گردش ها وتفریح های مختلف را در برنامه زندگی خود فرار دهید و سر خود را رگم نگه دارید. اینکار باعث میشود که از استرس های روزانه ی شما کاسته شود.

عوامل استرس زا را شناسایی کنید

چه چیز یا چیزهایی بیشتر از بقیه باعث ایجاد استرس در شما میشود؟ کار؟ خانواده؟ مدرسه؟ یا شاید ورود به شرایط یا برخی محیط ها عامل ایجاد استرس در شما باشد. هرچه که هست، آن را کشف کرده و برای برطرف کردن آنها، یا دوری از آنها چاره ای پیدا کنید یا از نزدیکان خود برای اینکار کمک بخواهید.

با کسی صحبت کنید

با دوستان و خانواده خود صحبت کنید و آنهارا در جریان مشکلتان قرار دهید. هرگز از بیان مشکل خود نترسید و سعی کنید با اعتماد به نفس کامل این کار را انجام دهید و از آنها بخواهید تا به شما کمک کنند.

در صورت نیاز میتوانید با یک پزشک یا مشاور برای رفع این مشکل مشورت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات