پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آیا کودک شما یک بیش فعال است؟

بیش فعالی یک نمونه اختلال عصبی است که میتواند زندگی حال، آینده و روابط و موفقیت های زندگی کودک شما را تحت تاثیر قرار دهد. نشانه ها و علائم بیش فعالی متفاوت هستند و اغلب تشخیص آنها می تواند برای افراد عادی بسیار دشوار باشد.

نشانه های بیش فعالی کودکان

بیش فعالی یک نمونه اختلال عصبی است که میتوانند زندگی حال، آینده و روابط و موفقیت های زندگی کودک شما را تحت تاثیر قرار دهد. نشانه ها و علائم بیش فعالی متفاوت هستند و اغلب تشخیص آنها می تواند برای افراد عادی بسیار دشوار باشد.

تشخیص علائم و نشانه های بیش فعالی، از این جهت ممکن است کار دشواری باشد که برخی از این نشانه های ممکن است از هر کودکی سر بزند و هر پدر و مادری این نشانه ها را تجربه کنند. لذا برای تشخیص این عارضه، بهتر است همراه با فرزند خود به یک مشاور مرجعه کنید. مشاور مورد نظر با تست عادات رفتاری او و استفاده از برخی عادت های رفتاری می تواند تشخیص دهد که عادات کودک شما عادی هستند، یا فرزندتان یک بیش فعال است.

با این حال، در ادامه این مقاله  برخی از نشانه های جامع کودکان بیش فعال، برای شما خلاصه شده است:

بی توجهی به دیگران

یکی از نشانه های شایع بیش فعالی این است که آنها معمولا در توجه به خواسته ها و نیاز های دیگران ناتوان هستند و به آنها اهمیتی نمی دهند.این نشانه می تواند زمینه ی دو نشانه ی بعدی، یعنی حواس پرت کن بودن و بی صبری را فراهم کند.

حواس پرت کن

بی توجهی به دیگران ممکن است این امکان را فراهم کند که این کودکان باعث حواس پرتی دیگران، هنگامی که درحال حرف زدن، فکر کردن، و تمرکز کردن هستند شوند؛ یا خود را وارد بازی کودکان دیگر کنند، درحالی که اصلا جزء آن بازی نیستند.

بی صبری

کودکان بیش فعال ممکن است صبر کردن برایشان بسیار عذاب آور باشد. این کودکان معمولا در کارها و یا کلاس ها، بازی ها و دیگر فعالیت ها نوبت دیگران را رعایت نمی کنند.

عدم تعادل احساسی

یک کودک بیش فعال ممکن است در کنترل کردن احساسات خود دچار مشکل باشد. آنها ممکن است در شرایط نامناسبی کنترل خود را از دست داده، و به شدت عصبانی، خوشحال،غمگین یا مهربان شوند. همچنین کودکان جوان تر نیز ممکن است در سنین پایین رفتارهایی مانند بد اخلاقی و تندخویی از خود نشان دهند.

ثابت ماندن

کودکانی که دچار این عارضه هستند معمولا نمیتوانند بطور ثابت و آرام در جایی بنشینند. آنها ممکن است سعی کنند دور خانه بدوند، با وسیله بازی کرده و یا اگر مجبور به نشستن روی صندلی خود باشند،در جای خود مدام تکان بخورند.

بازی کردن بی سر و صدا

مشکل ثابت ماندن در کودکان بیش فعال میتواند باعث این شود که این کودکان نتوانند به آرامی بازی کنند، یا در فعالیت ها و کار های هرچند حساس، نتوانند با آرامش کار کنند.

نا تمام گذاشتن کار ها

کودکی که بیش فعالی دارد ممکن است به انجام کار های زیادی علاقه داشته باشند؛ اما با به ثمر رساندن آن مشکل داشته باشند. برای مثال، آنها ممکن است کاری، یا وظیفه ای یا تکالیف مدرسه خود را به عهده بگیرند، اما پیش از به پایان رساندن آن، به انجام کار دیگری که توجه آنها را جلب می کند بپردازند.

فراموشکاری

این کودکان ممکن است افراد فراموشکاری باشند. برای مثال، ممکن است انجام وظایفی که به آنها متحول شده را مانند کار های خانه یا مدرسه را فراموش کنند. همچنین آنها اغلب وسایل خود را مانند اسباب بازی هایشان را گم میکنند و فراموش می کنند که آنها را کجا گذاشته اند.

 

 

 

 

 

 

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات