پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ترس از ایجاد معنای اشتباه

ترس از ایجاد معنای اشتباه  ممکن است از اینکه معنای اشتباه ایجاد کنید، بترسید. اگر معنا چیزی است که باید برای خود بسازید نه اینکه قرار باشد آن را کسب کنید یا بیابید، پس مسئولیتی بسیار سنگین دارید! همه ما افرادی را می‌شناسیم

ترس از ایجاد معنای اشتباه

 ممکن است از اینکه معنای اشتباه ایجاد کنید، بترسید. اگر معنا چیزی است که باید برای خود بسازید نه اینکه قرار باشد آن را کسب کنید یا بیابید، پس مسئولیتی بسیار سنگین دارید! همه ما افرادی را می‌شناسیم که به دنبال ارزش‌های بوده اند که تقریباً تو خالی و پوچ از کار درآمده اند. یک  دیوانه خرید، ساعت ها وقت خود را در بازار صرف انتخاب اجناس، خرید و آوردن به منزل می کند.

اما اجناس خریداری شده ارزش های او را برای مدتی طولانی حفظ نمی‌کند چون روز یا هفته بعد همان روند تکرار می‌شود. به عنوان مثال شاید مبتلا به چیزی باشید که آن را تب ماشین می‌نامیم. خود را ناگزیر به داشتن ماشینی زیبا و جدید می‌بینید. پیش بینی می کنید که آن ماشین تفاوتی قابل ملاحظه در زندگی شما ایجاد می کند و این طور هم هست ۔ البته برای مدت کوتاه. ظرف چند ماه، همان احساسی را که با ماشین قبلی داشتید با این هم خواهید داشت. فقط الان پول خرید آن ماشین بر عهده شماست، و نکته ای منفی می‌شود زیرا به دلیل فشار اضافه بر بودجه خود نگران هستید. کسانی که فکر و ذکرشان سرگرمی با یک رابطه است، نیز همین طور هستند. از تنها بودن خسته شده اید و فکر می کنید که اگر با فردی را رابطه ای داشتید، احساس رضایت می کردید و زندگیتان تفاوت قابل توجهی داشت.

اما وقتی درگیر رابطه می شوید، متوجه می‌شوید مسائل زیاد تغییر نکرده است و نیازهای شما آنطور که فکر می‌کنید، تامین نمی‌شوند. سپس، به جای تردید در مورد خود ارزش، به هدف شک می کنید. یک دوست پسر یا دوست دختر دیگر ممکن است شما را شاد کند. یک ماشین دیگر ممکن است شما را برای مدت طولانی‌تری شاد کند. شاید از این نیز بترسید که بعد از به دست آوردن معنای بیشتر، آن را از دست بدهید. حتی اگر آقا یا خانم درست را پیدا کنید، ممکن است شما را ترک کنند. این رابطه دائمی نخواهد بود. و شما در وضعیتی بدتر از آنچه شروع کردید، قرار خواهید گرفت، چون علاوه بر نیازهایی که در وهله اول سعی در تامین آن داشتید، احساس فقدان و عدم لیاقت می کنید.

حتی ممکن است از اینکه هرگز معنای مورد دلخواه خود را نیابید، بترسید. شاید اهدافتان آنقدر دور از دسترس باشد که احساس طرد کنید. بنابراین خود را ناقص، نالایق، و خوب نمی بینید. تمام این ترسها دلایل مناسبی برای نگشتن به دنبال معنا، و عدم تلاش برای رسیدن به آن به نظر می‌رسند. اما در واقع آنها فقط دفاعی در برابر ترس هستند ۔ ترس از اینکه آنچه را به دنبالش هستید، نیابید. با این وجود، اگر این پیش‌فرض را بپذیریم که معنا ایجاد می شود، برای این باور که نمی توان معنا را افزایش داد، هیچ دلیلی وجود ندارد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات