پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

افسردگی 

افسردگی  در مورد افسردگی چطور؟ برای غلبه بر درماندگی، ناامیدی و احساس انرژی نداشتن که با این اختلال همراه است، آیا به دارو درمانی نیاز است؟ پاسخ در شدت افسردگی مستتر است. اگر به خودکشی فکر می‌کنید، برای درمان حتما به یک ر

افسردگی 

در مورد افسردگی چطور؟ برای غلبه بر درماندگی، ناامیدی و احساس انرژی نداشتن که با این اختلال همراه است، آیا به دارو درمانی نیاز است؟ پاسخ در شدت افسردگی مستتر است. اگر به خودکشی فکر می‌کنید، برای درمان حتما به یک روانپزشک مراجعه کنید.

اما اگر احساس تسلیم در برابر بیماری دارید و به کشتن خود فکر نمی کنید، DBT به تنهایی موثر واقع خواهد شد. معمولاً  داروهای ضد افسردگی زمانی موثرند که افسردگی بیشتر جنبه جسمی داشته باشد تا ذهنی. یعنی اگر در بیرون آمدن از رختخواب، به خواب رفتن یا تمایل به فعالیت جنسی مشکل دارید، پس احتمالاً داروهای ضد افسردگی مفید خواهند بود. در عوض، اگر افسردگی بیشتر جنبه ذهنی دارد در مورد خودتان تردید دارید، ابتکار عمل نمی توانید نشان دهید، بدبین هستید، مدام از دیگران عیب جویی می کنید DBT به تنهایی می تواند موثر واقع شود. داروهای ضدافسردگی حدوداً ۵۰% از کسانی که آن را مصرف کرده اند، موثرند. این موضوع حیرت آور نیست. افسردگی می‌تواند هم بر اساس عوامل بیولوژیکی و هم بر اساس عوامل محیطی کنترل شود. اگر بر اساس بیولوژیک باشد، راه‌حل بیولوژیکی دارودرمانی سریعترین و موثرترین راه است ولی اگر علت محیطی است فرآیندهای فکری یا مشکلات اجتماعی، شغلی، تحصیلی یا خانوادگی،
یک روش روانشناختی مانند اصول DBT ارائه شده مورد نیاز است. بنابراین، این مسئله که دارو درمانی به درمان افسردگی کمک کند یا نه، به شدت افسردگی بستگی دارد. برخلاف اینکه برخی محققین استدلال می آورند هیچ تفاوتی در میزان تاثیر اقدامات روانشناسی و روانپزشکی وجود ندارد بعضی تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب دارودرمانی و روان درمانی موثرتر واقع خواهد شد. برخی محققیت استدلال می کنند هر گونه نتیجه گیری زودهنگام است زیرا مطالعات نقاط ضعفی دارند و ما هنوز اطلاعات کافی نداریم. محققین دیگر از این حد فراتر می روند و می گویند تمام اطلاعات در مورد دارو درمانی افسردگی تبلیغی هستند. برخی شواهد وجود دارند که داروهای ضد افسردگی برای بیماران مسن، موثرتر از روشهای روان شناختی است. اما روش های روانشناختی ترکیبی یا حتی منفرد برای افراد مسن دچار افسردگی نیز موثر واقع می‌شود. DBT الگویی زیستی ۔ روانی ۔ اجتماعی برای بهبود پشنهاد می دهد که در آن عوامل زیستی، روانی و محیطی را با همدیگر تلفیق می‌کند و دارو درمانی در آن نقش مهم و گاهی اوقات حیاتی در سلامت هیجانی ایفا می‌کند. اگر در مورد مناسب بودن دارو درمانی برای اختلال خاصی سوالی دارید، با پزشک تان در این مورد صحبت کنید.

جدا کردن عناصر روانی از عناصر جسمانی یک جداسازی مصنوعی است که تعداد معدودی از کارشناسان تحصیل کرده آن را قبول دارند. بدن یک مغز دارد و مغز سابقه تجارب را پردازش می‌کند و باعث می‌شود تا به گونه‌ای خاص رفتار کنید. شما تفسیر می کنید بدنتان چه چیزی را تجربه می‌کند. این تصور که بدن، بدون روان عمل می کند و روان، بدون بدن عمل می کند، تاثیر متقابل و پیچیده ای را که بین آن دو روی می‌دهد، بیش از اندازه ساده می گیرد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات